Senokai besidalinome knygomis, kurias namo vaikai parsineš ne vieną kartą. Nutariau suskiestyti daugiau mažiau pagal...
Kodėl Shichida metodinis ugdymas?
Jeigu pažvelgtume į pasaulį vaiko akimis, pirmaisiais jo gyvenimo metais, tai pamatytume visai kitokį vaizdą negu matome kaip tėvai. Vaikai pirmus dvejus metus gyvena tarsi išorinėse motinos įsčiose, jam vis dar labai svarbus ryšys su mama, jos buvimas šalia. Pasaulį vaikas suvokia per mamą, jis galvoja, kad pasaulis priklauso tik jam, nesuvokia kitų žmonių kaip atskirų nuo jo. Vaikas kartu su mama išgyvena jos mintis, jausmus. Todėl pirmaisiais metais Shichida ugdymo metodas pasirodė tam tinkamiausias, nes jo tikslas per vaiko ir tėvų ryšį išlaisvinti vaiko įgimtus sugebėjimus. Be tikro mamos ir vaiko ryšio nepavyktų teisingai atlikti pratimų. Shichida metodas moko pagirti vaiką, pajausti vienas kitą be žodžių. Taip pat lavina vaizduotę, atmintį, logik
Kodėl Maria Montessori metodas?
Maria Montessori pasaulio suvokimas, platus mokslinis mąstymas tiek ugdymo, tiek žmogiškųjų vertybių klausimais labai artimi mano siekiui. Pojūčių, intelekto lavinimas, nuolatinis vaiko ir pasaulio ryšio atskleidimas ir stiprinimas, Didžiosios pamokos apie Visatos sukūrimą, kaip atsirado gyvybė, žmonės, kalba bei skaičiai – visa tai didžiulis lobynas, padedantis vystytis sistemingai.
Nors ir dauguma lavinamųjų pratimų remiasi Montessori, bet pačiu metodu pradėjau domėtis, kai prireikė sūnui planuoti jau sistemingą mokymasį. Tad reikėjo plano, krypties, programos. Taip radau Penkias Didžiąsias pamokas, kurios mane sužavėjo, o greta jų atsiskleidė ir visas lobynas jutiniminių motorikos bei praktinio gyvenimo pratimų. Dukrai pasisekė – ji galės pradėti nuo pat pradžių. Sūnui tenka tik ta dalis, kuri ruošia mokyklai.
Kodėl Regio Emilia pedagogika?
Aš – dizainerė, meno žmogus. Shichida ir Montessori metodikose labai ribotas kūrybiškumo vystymo ,,paketas”. Jis liečia tik bazines išraiškos priemones (piešimą, lipdymą). Jau ankstyvame savo vaikų amžiuje mačiau, kad menai jiems artimi. Tad į savo gyvenimo projektą įsileidome – Reggio Emilia pedagogiką. Vienas iš pagrindinių Reggio principų yra, kad vaikas turi šimtą kalbų. Šimtą būdų atrasti, suprasti, šimtą būdų girdėti, matyti… Tik labai svarbu sukurti sąlygas, kad jis galėtų save išreikšti įvairiausiais būdais – kalba, muzika, kitais menais, žaidimais. Norisi, kad vaikas pažintų įvairias savo jausmų, minčių, norų išraiškos priemones, drąsiai ekperimentuotų ne tik kūryboje, bet kūrybiškai žvelgtų ir į gyvenimą.