Sveiki!

Noriu prisipažinti – aš iš tikro nepažįstu nei šio pasaulio, nei Gamtos, nei kitų žmonių. Aš net iki galo nežinau kas aš! Tačiau tiesiog negaliu nepasinaudoti galimybe padėti vaikams visa tai atskleisti. Aš šiandien vaidinu prieš juos, kad viską žinau, kad gyvenu harmonijoje su Gamta, esu rami, užtikrinta. Man tai kaip žaidimas, bet rytoj vaikai seks mano pavyzdžiu ir iš tikro taip gyvens – laimingi, pasitikintys savimi, mylimi. Ir net nesužinos, kad aš tai vaidinau. Jiems tai bus taip tikra. Jie gyvens kaip Žmonės. Argi tai nėra pati didžiausia siekiamybė tėvams? Ar ne toks auklėjimo tikslas?

KAI SENI METODAI NEBEVEIKIA

Skaitau daug. Labai. Mano savotiškas hobis – nuolat skenuoti santykius ir užjautus problemą – imtis veiksmų. Tik vis susiduriu su ta pačia problema. Atrodo: ,,Na, dabar viskas – veikia, super...

UGDYMAS ŠEIMOJE | SIEKIS BŪTI GERU MOKYTOJU

Ugdymas šeimoje kuria naujo lygio mokytojus. Kiek teko bendrauti su tokiomis šeimomis, tėvai tampa plataus spektro žinovais, nenustojančiais tobulėti. Žaviuosi jais be galo. Kiekvienas išsiskiria savitumu, bet kartu visus sudėjus...

APIE MOTERS GROŽĮ

Kiekviena moteris nori būti graži. Ji ieško, atranda, keičia, eksperimentuoja, paleidžia. Šiandien nemažas dėmesys skiriamas išoriniam moters grožiui, kas kartais labai vargina ir atima nemažai energijos, nėra lengva ,,neatsilikti” nuo...

PRIE KO ČIA TIE ŽAISLAI?

Apsilankymas žaislų muziejuje Vilniuje ne tik sužadino malonius vaikystės prisiminimus, leido įdomiai ir smagiai praleisti laiką, bet ir sukėlė naujų minčių apie šiuolaikinių žaislų paskirtį. Ekspozicija prasidėjo su pirmaisiais vaikų...

5 PRIEŽASTYS, KURIOS ,,KIŠA KOJĄ” VAIKŲ AUKLĖJIME

Nutariau parašyti apie dalykus, su kuriais tėvai susiduria kone kasdien ir kas jiems vaikų auklėjime neleidžia pasiekti norimų rezultatų. Kaip sakoma: ,,Norėjau geriau, o gavosi kaip visada”. Savo vaikams tėvai...

TU KITOKIA. TU KLAIDA

Ar tai sumenkinimas ar komplimentas? Jei atvirai, dar vaikystėje būti kitokia man visai patiko. O gal nebuvo kito pasirinkimo, tiesiog per daug girdėjau ,,Tu kitokia. Tu keista. Būk normali, ką?”....

MOTINYSTĖ – SAVIREALIZACIJA

Neseniai vyras paklausė: ,,Brangioji, o tu jauti, kad save realizuoji?”. Sekundėlei sustingau. Mintyse grįžau devynis metus atgal, į tą tašką, kuriame buvo visos durys atvertos siekti karjeros aukštumų Londone. Juk...

KODĖL VAIKAS ELGIASI PRIEŠINGAI?

Visiems gerai pažįstama situacija, kai tėvai vaikams sako vieną, o vaikai išklauso, bet po to elgiasi visiškai priešingai. Kodėl taip yra? Mat pasąmoningai vaikas nori atrasti kitokį, geresnį, sprendimą negu...

VABZDŽIAI

Matyt mes pasiilgę ryškių spalvų bei pavasario… vaikai ėmė kalbėti apie vabzdžius, tai pasiūliau pabandyti prisiminti jų formas. Ant atspausdinto vabzdžio šablono (ieškoti insect coloring page) karštais klijais apvedėme norimus...

HIDRAULINIS LABIRINTAS

Hidraulinis labirintas (angl. hydraulic maze) veikia aštuonių švirkštų pagalba, kai, šlangutėse varinėjant orą bei vandenį, kiekviename kampe pritvirtinti švirkštai tai pakyla, tai leidžiasi. Buvo nemenkas iššūkis ne kiek jį gaminti,...

UGDYMAS ŠEIMOJE | SIEKIS BŪTI GERU MOKYTOJU

Ugdymas šeimoje kuria naujo lygio mokytojus. Kiek teko bendrauti su tokiomis šeimomis, tėvai tampa plataus spektro žinovais, nenustojančiais tobulėti. Žaviuosi jais be galo. Kiekvienas išsiskiria savitumu, bet kartu visus sudėjus...

PAKALBĖKIME APIE DANTIS

Pirmiausia pradėjome nuo dantų valymo svarbos, priemonių, technikos. Atspausdinau didelius dantis, įkišome į įmautes. Iš kempinės ir medinių pagaliukų pasigaminome dantų šepetėlius. Pirmuosius kartus vienas kitam rodème kokiais judesiai valome...

MOZAIKOS IŠ MOLIO IR PISTACIJŲ KEVALŲ

Nėra nieko, ko nbūtų galima panaudoti 🙂 Šįkart improvizavome su moliu ir pistacijų kevalais. Kaip visada pas mus viskas prasideda taip: O tada kimbame į darbus. Iš molio gaminame norimą...

PABAISOS PARDUOTUVĖJE | KNYGIUKAI

Ko tik nenutinka vaiko galvoje… Įkvėpti Eugenijos ir Gintarės knygiuko ,,Pabaisos parduotuvėje“, bandeme jas prisijaukinti. Knygiukai – geras mums pagrindas įdomioms veikloms. Kad ir kartais trunka neilgai, bet vaikai susidėlioja...

KNYGUTĖS MAŽIESIEMS

Jau su pirmaisiais vaikais atradome knygų skaitymo, vartymo, žaidimo džiaugsmą, tad ir mažyliui po truputį bandome jį atskleisti. Dauguma knygelių pasiskolinome iš bibliotekos, kelias pirkome pirmojo gimtadienio proga dovanų. Rinkdama...

MARŠKINĖLIŲ DIZAINAS

Piešti ant audinio – naujas dalykas. Ir rašikliai neklauso, ir audinys tempiasi, juda, ir dar laukti nupiešus reikia, o taip norisi pasipuošti čia ir dabar! Neabejoju, jog piešimas ant marškinėlių...

Shichida ugdymo metodas pagrįstas dešiniojo pusrutulio vystymu. Vaikas iki 3 metų amžiaus gali atskleisti įvairius kūrybinius gebėjimus, ugdyti intuiciją, fotografinę atmintį, greitą skaitymą, mąstymo polinkį, užsienio kalbų įgijimą. Nuo trejų metų pradeda dominuoti kairysis pusrutulis. Atsiranda polinkis į logišką mąstymą, vaikas lavina rankų gebėjimą judėti ir formuoja kalbos įgūdžius. Nuo šio amžiaus jau sunkiau mokyti pratimus jutiminiam suvokimui.

M. Montessori padarė didžiulę pedagoginę pažangą, o jos stebėjimo metodas ragino pirmiausiai pažinti vaiką jį atidžiai stebint. Pedagogė manė, kad būtina šio metodo sąlyga – vaikų laisvė veikti. M. Montessori tikėjo, kad tik laisvai ir nevaržomai veikiant ryškėja tikroji vaiko prigimtis, jo individualumas, galimybės. O vaikų psichologiją galima suprasti pirmiausiai būnant ne reikliu mokytoju, o kantriu stebėtoju.

Reggio Emilia pedagogika nėra naujoviškas modelis ar pamiršta teorija. Teisingiau tai apibūdinti kaip visiškai kitokio požiūrio į vaikus ir jų auklėjimo patirtį. Šio požiūrio įkūrėjas ir teoretikas buvo italas Loris Malaguzzi, vėliau jis taip pat parengė edukacines programas „Reggio Emilia“. Savo idėjos pagrindą jis padėjo tobulinti didiesiems pasaulio mokytojams – Piaget, Dewey, Vygotsky, Steiner, Bruner.