Sveiki!
Sveiki!
Jeigu norite sužinoti daugiau apie vaikų ugdymą ir auklėjimą, jeigu norisi atrasti santykį su savimi ir supančia tikrove, arba ieškote kaip sukurti stiprų ryšį su partneriu ir šeimoje, tuomet ši vieta turėtų jums patikti! Tinklapyje rasite informacijos apie įvairius ugdymo metodus, ugdymo šeimoje praktiką, daug nuorodų ir patatimų, idėjų ir įžvalgų kaip sukurti palaikančią aplinką ne tik mokytis, bet ir gyventi. Tikiu, kad mes nusipelnėme gyventi laimingai!
| Naujausi
MANE SUKŪRĖ SANTYKIAI
Gimimo diena kasmet atneša nepažintų minčių, kurioms prisijaukinti reikia laiko....
Skaityti| Naujausi
| Parinkti atsitiktinai 🙂
LAIKO VALGYTOJAI
Kam netrūksta laiko? Greitėjantis gyvenimo tempas verčia įgyti naujų organizavimo...
Skaityti| Naujausi
| Naujausi
ĮVEIKIMAS – TILTAS TARP DVIEJŲ PASAULIŲ
Kasdien stebiuosi, kiek visko gali nutikti sąveikoje tarp dviejų žmonių....
Skaityti| Parinkti atsitiktinai 🙂
| Naujausi
| Naujausi
TADA IR DABAR | VAIKŲ AUKLĖJIMAS
„Kiek šiuolaikinės švietimo teorijos yra išmintingos ir humaniškos, o kiek...
Skaityti| Parinkti atsitiktinai 🙂
AUKLĖTI KITŲ VAIKUS LENGVA
Pastaruoju metu mokausi pažvelgti į viską kitomis akimis. Ir sekasi...
SkaitytiVASARA | NEPALEISTI SIŪLO GALO
Kaip gera aplink matyti žalumą, spalvas. Kieme pastebime vis daugiau gyvybės. Atėjo ilgai laukta vasara. Nori nenori papuoli į tą...
SkaitytiMAŽŲJŲ PIEŠIMO STEBUKLAI
Kas augina ne pirmą vaikelį, turbūt pastebėjo, jog vaikai piešia etapais, kurie stebėtinai atitinka jų amžių ir raidą. Mūsų namuose...
SkaitytiVILNIUS | NAUJASIS TRAUKINIŲ MUZIEJUS
Seniai, seniai lankėmės traukinių muziejuje, o dabar netikėtai papuolėme į naująjį ir man toks dvejopas jausmas. Žinoma, iš pradžių viskas...
SkaitytiVILNIUS | KAZIO VARNELIO NAMAI – MUZIEJUS
Skubu pasidalinti labai įkvėpiančia vieta – Kazio Varnelio namais – muziejumi (Vilnius, šalia rotušės). Trumpai apie Kazį Varnelį: Kazys Varnelis...
SkaitytiShichida ugdymo metodas pagrįstas dešiniojo pusrutulio vystymu. Vaikas iki 3 metų amžiaus gali atskleisti įvairius kūrybinius gebėjimus, ugdyti intuiciją, fotografinę atmintį, greitą skaitymą, mąstymo polinkį, užsienio kalbų įgijimą. Nuo trejų metų pradeda dominuoti kairysis pusrutulis. Atsiranda polinkis į logišką mąstymą, vaikas lavina rankų gebėjimą judėti ir formuoja kalbos įgūdžius. Nuo šio amžiaus jau sunkiau mokyti pratimus jutiminiam suvokimui.
M. Montessori padarė didžiulę pedagoginę pažangą, o jos stebėjimo metodas ragino pirmiausiai pažinti vaiką jį atidžiai stebint. Pedagogė manė, kad būtina šio metodo sąlyga – vaikų laisvė veikti. M. Montessori tikėjo, kad tik laisvai ir nevaržomai veikiant ryškėja tikroji vaiko prigimtis, jo individualumas, galimybės. O vaikų psichologiją galima suprasti pirmiausiai būnant ne reikliu mokytoju, o kantriu stebėtoju.
Reggio Emilia pedagogika nėra naujoviškas modelis ar pamiršta teorija. Teisingiau tai apibūdinti kaip visiškai kitokio požiūrio į vaikus ir jų auklėjimo patirtį. Šio požiūrio įkūrėjas ir teoretikas buvo italas Loris Malaguzzi, vėliau jis taip pat parengė edukacines programas „Reggio Emilia“. Savo idėjos pagrindą jis padėjo tobulinti didiesiems pasaulio mokytojams – Piaget, Dewey, Vygotsky, Steiner, Bruner.
Charlotte Mason metodas yra ugdymo filosofija, kuri buvo sukurta anglų pedagogės Šarlotės Mason (Charlotte Mason) XIX a. pabaigoje ir XX a. pradžioje. Šis metodas pagrįstas idėja, kad vaikai yra asmenybės, turinčios teisę į išsamų ir įvairiapusišką ugdymą. Charlotte Mason metodas akcentuoja mokymasi per gyvenimo patirtį, meno ir literatūros naudojimą, dėmesį gamtai ir aplinkai bei savarankišką mąstymą.



















Dar labai daug kam yra naujiena, kad Lietuvoje jau galima nauja mokymosi forma – ugdymas šeimoje. Tai nėra namų mokymas (kai vaikas dėl ligos ar kitokių sveikatos sutrikimų yra mokomas namuose), tai nėra ir nuotolinis mokymasis (kai vaikas mokomas taip kaip mokykloje tik namuose).
Ugdymas šeimoje – tai kiekvienos šeimos individulus mokymosi procesas, remiantis bendrąją ugdymo programa bei palaikant glaudžius ryšius su pasirinkta mokykla.
Ugdymas šeimoje dar turi atrasti savo paveikslą Lietuvoje. O kol šeimos jį tyliai ir kantriai kuria, didžioji visuomenės dalis renkasi jai suvokiamis vaizdinius. Kažkam tai atrodo nuotolinis mokymasis, kažkam tai mokykla namuose, kažkam tai beprotybė ir pati didžiausia nesąmonė.
Šis puslapis nėra skirtas TIK ugdymui šeimoje, bet jeigu domina mūsų šeimos patirtis, galite paskaityti plačiau
IDĖJŲ BANKAS
KAI LIPDYMAS MOLIU ATGIMSTA…
Arba yra sužadinamas dirbtinai. Kartą pažįstamas dailininkas kalbėjo...
SkaitytiKORALAI | AKVARIUMAS
Dukrai dabar tas laikas, kai norisi kurti pasaulį...
SkaitytiSENOVĖS ABORIGENŲ MENAS
Vartant knygą “Children’s book of art” patraukė akis...
SkaitytiSKAIČIAI IR KIEKIAI: uno kortelės ir kaladėlės
Medinių kaladėlių panaudojimas matematikos tikslais. Vietojs skaičių panaudojome...
SkaitytiPAŽINTIS SU MOLIU – 2
Antrasis užsiėmimas su moliu. Jam reikia indelio su...
SkaitytiEMOCIJŲ CHARAKTERIS
Mūsų ne kartą minėtas spalvų monstriukas šiandien pasitarnavo...
SkaitytiATSKIRAI, BET DĖL VIENO
Didžiausia problema turbūt ne tik mūsų šeimoje, bet...
SkaitytiKŪRYBINĖS DIRBTUVĖS: EKSPERIMENTINĖ TAPYBA ANT VEIDRODŽIO
Reggio Emilia pedagogikoje naudojamas veidrodis kaip priemonė sužadinti...
SkaitytiŠIRDIS | KAS JI?
Nebūčiau lietusi šios temos dar, bet sūnus paklausė...
SkaitytiKARALIŠKIEJI PORTRETAI
Prisiminiau kažkada girdėtą alegoriją apie žmogų, kuris labai...
SkaitytiNE IŠ DARŽOVIŲ KAIP G. ARCIMBOLDO, BET VISTIEK GRAŽU…
Žiūrėdami meno knygą, visai netikėtai atradome Giuseppe Archimboldo...
Skaityti