Sveiki!
Noriu prisipažinti – aš iš tikro nepažįstu nei šio pasaulio, nei Gamtos, nei kitų žmonių. Aš net iki galo nežinau kas aš! Tačiau tiesiog negaliu nepasinaudoti galimybe padėti vaikams visa tai atskleisti. Aš šiandien vaidinu prieš juos, kad viską žinau, kad gyvenu harmonijoje su Gamta, esu rami, užtikrinta. Man tai kaip žaidimas, bet rytoj vaikai seks mano pavyzdžiu ir iš tikro taip gyvens – laimingi, pasitikintys savimi, mylimi. Ir net nesužinos, kad aš tai vaidinau. Jiems tai bus taip tikra. Jie gyvens kaip Žmonės. Argi tai nėra pati didžiausia siekiamybė tėvams? Ar ne toks auklėjimo tikslas?
PADĖTI VAIKUI KURTI SANTYKĮ SU APLINKA
Pamaniau, kad verta prisiminti, kokį subtilų darbą atlieka tie tėvai, kurie bando padėti vaikui išmokti užmegzti ryšį su juo supančiu pasauliu. Mamai dažnai norisi vaikui ko geriausio, o tai kartais...
NUSIRAMINK MAMA, VISKAS ATEINA SU PATIRTIMI
Šiandien, skubėdama iš vieno vaiko būrelio į kitą, pralenkiau jaunus tėvus. Vyras stūmė vėžimėlį, o mama nešė rankose kelių mėnesių kūdikį. Vyras žvilgtelėjo į mane su sūnumi nešioklėje ir tarė...
AŠ GALVOJAU, O JI DARĖ
Nežinau ar tikite tokiais dalykais, bet man taip nutinka nuolatos! Pavyzdžiui, manęs klausia kaip įkvėpiu vaikus užsiėmimams. O aš nežinau ką atsakyti, nes dažniausiai jie tiesiog patys anksčiau laiko manęs...
TAI GALI DUOTI TIK DRAUGĖ
Ne kartą girdėjau iš moterų atsiliepimus, kad susitikimas su gera drauge ar draugėmis, tai tarsi susitikimas su savimi. Vyras tos funkcijos atlikti negali. Įdomu kas tai per reiškinys. Moteriai reikia...
2 MINUTĖS SAU
Kartais žmogus jaučia, kad jam reikia bent kelių minučių pakrauti savo vidinę bateriją. Aš, kaip moteris, jaučiu tokį poreikį. Manau, daugumos moterų diena klostosi panašiai: nubunda vyras, vaikai, ruoši pusryčius,...
ŽAISLAI VAIKAMS
Dar vienas ,,sutapimas” mano gyvenime. Iš vakaro perskaičiau įdomų faktą, kad vaikams iš tiesų nereikia tiek žaislų. Jiems užtektų dėžės su virvelėmis ir jie puikiai prigalvotų įvairių žaidimų. Tai kitą...
PAKEISTI SAVO GYVENIMO SCENARIJŲ
Aš jau nepamenu kiek kartų norėjau pakeisti savo gyvenimo scenarijų. Tiesiog jutau, kad gyvenu ne savo gyvenimą. Šimtai aplinkų mėtė mane kaip kamuolį iš vienos vietos į kitą. Aš pasigedau...
VAIKUS VYSTO APLINKA
Veterinarijos klinika. Žaviuosi vaikų išradingumu… ir žinau, kad tai nėra tik įgimtas kūrybiškumas. Daug įtakos turi vaiką supanti aplinka. Žinodama tai, kartais (dažnai 🤫😁) atsisakau kažko dėl savęs, kad tapčiau...
POPIERIAUS GRAMATIKA
Bandėme aiškintis kaip galima kurti įvairius statinius iš popieriaus, pasitelkiant šiaudelius kaip tvirtinimo detales. Įdomūs pabandymai, atradimai, kuriems nereikėjo per daug ruoštis. Sudėtingiausia buvo sugalvoti kaip padaryti, kad struktūra stovėtų....
SPALVŲ RATAS
Jau tradiciškai, metų pradžia prasideda su spalvų ratu. Atrodo, ką čia naujo galima padaryti? Galima. Vaikas per metus paauga ir visiškai į kitus dalykus koncentruojasi. Smagu! Šįkart buvo pasiilgęs spalvų...
ISTORIJŲ ,,KALNAS”
Šiandien norėjau su vaikais pakalbėti apie istorijų ,,kalną” ir kartu pabandyti atpsžinti šį principą mums žinomose istorijose. Pirmiausia, užsiėmimas prasidėjo nuo personažų kūrimo. Tai – peliukai iš giliukų. Tas kūrybinis...
PELIUKAI
Rytą pradėjome nuo mažyčių peliukų gamybos. Naudojome tik giliukus ir akytes. Viską klijavome karštais klijais. Pirmiausia 2 gilės kepurėles priklijavome prie kartono gabalėlio, tai kojos. Tada smailiuoju galiu gilę priklijavome...
RAIBULIUOJANTYS RAŠTAI
Tikslas – išbandyti vieną iš daugelio popieriaus tvirtinimo būdų. Nebuvo labai greitas užsiėmimas, nes patiems teko pjaustyti popierių juostelėmis, po to jas įkirpti panašiais intervalais, kiekvieną dantuką užlenkti, patepti klijais...
PAGRINDINĖS IR ANTRINĖS SPALVOS
Jau vaikai naktį pažadinti pasakytų, kad pagrindinės spalvos yra: geltona, mėlyna ir raudona. Tačiau pamaniau, kad visgi gerai sugrįžti nuo pačių pagrindų, pasikartoti kas yra spalvų ratas, kaip išdėstytos spalvos...
TAI NE ŠIAIP ŠAKA
Tai ne šiaip šaka, rasta gatvėje. Tai lazda, šautuvas, valdymo pultas, mikrofonas, telefonas, garsiakalbis, gyvūnas… Per aštuonerius metus jau išmokau priimti visokio plauko šakas ar akmenukus kaip ,,ne šiaip” o...
AŠ GALVOJAU, O JI DARĖ
Nežinau ar tikite tokiais dalykais, bet man taip nutinka nuolatos! Pavyzdžiui, manęs klausia kaip įkvėpiu vaikus užsiėmimams. O aš nežinau ką atsakyti, nes dažniausiai jie tiesiog patys anksčiau laiko manęs...
Shichida ugdymo metodas pagrįstas dešiniojo pusrutulio vystymu. Vaikas iki 3 metų amžiaus gali atskleisti įvairius kūrybinius gebėjimus, ugdyti intuiciją, fotografinę atmintį, greitą skaitymą, mąstymo polinkį, užsienio kalbų įgijimą. Nuo trejų metų pradeda dominuoti kairysis pusrutulis. Atsiranda polinkis į logišką mąstymą, vaikas lavina rankų gebėjimą judėti ir formuoja kalbos įgūdžius. Nuo šio amžiaus jau sunkiau mokyti pratimus jutiminiam suvokimui.
M. Montessori padarė didžiulę pedagoginę pažangą, o jos stebėjimo metodas ragino pirmiausiai pažinti vaiką jį atidžiai stebint. Pedagogė manė, kad būtina šio metodo sąlyga – vaikų laisvė veikti. M. Montessori tikėjo, kad tik laisvai ir nevaržomai veikiant ryškėja tikroji vaiko prigimtis, jo individualumas, galimybės. O vaikų psichologiją galima suprasti pirmiausiai būnant ne reikliu mokytoju, o kantriu stebėtoju.
Reggio Emilia pedagogika nėra naujoviškas modelis ar pamiršta teorija. Teisingiau tai apibūdinti kaip visiškai kitokio požiūrio į vaikus ir jų auklėjimo patirtį. Šio požiūrio įkūrėjas ir teoretikas buvo italas Loris Malaguzzi, vėliau jis taip pat parengė edukacines programas „Reggio Emilia“. Savo idėjos pagrindą jis padėjo tobulinti didiesiems pasaulio mokytojams – Piaget, Dewey, Vygotsky, Steiner, Bruner.