Sveiki!
Sveiki!
Jeigu norite sužinoti daugiau apie vaikų ugdymą ir auklėjimą, jeigu norisi atrasti santykį su savimi ir supančia tikrove, arba ieškote kaip sukurti stiprų ryšį su partneriu ir šeimoje, tuomet ši vieta turėtų jums patikti! Tinklapyje rasite informacijos apie įvairius ugdymo metodus, ugdymo šeimoje praktiką, daug nuorodų ir patatimų, idėjų ir įžvalgų kaip sukurti palaikančią aplinką ne tik mokytis, bet ir gyventi. Tikiu, kad mes nusipelnėme gyventi laimingai!
| Naujausi
MOTERIS KURIA TYLIAI
Apie moterišką galią Moterys visada tyliai neša stiprybę, kuri palaiko...
Skaityti| Naujausi
| Parinkti atsitiktinai 🙂
LŪKESČIAI IR NUSIVYLIMAI SANTYKIUOSE
Pamenu, gyvenime atėjo etapas, kai beproto norėjau tikrų santykių. Bet...
Skaityti| Naujausi
VERTINGIAUSIA GYVENIMO INVESTICIJA
Esu girdėjusi, kad nėra taip sudėtinga pasveikti, kaip pagijus nenustoti...
Skaityti| Naujausi
SANTUOKA | MES TRIKAMPYJE
Pradėsiu nuo klausimo: ,,Ar prieš susituokiant, turėjote aiškų, abiejų išsikeltą...
Skaityti| Parinkti atsitiktinai 🙂
| Naujausi
KO LABIAUSIAI LINKIU VAIKAMS – NEBIJOTI SAVO IDĖJŲ
Paprasti žodžiai: Nebijok naujų idėjų. Bet sunku juos įgyvendinti dėl...
Skaityti| Naujausi
KAIP TINKAMAI PRIIMTI GYVENIMO SUNKUMUS | NORIU, KAD MANO VAIKAI TAI ŽINOTŲ
Pastaruoju metu dažnai grįžtu prie vieno klausimo: kaip žiūrėti į...
Skaityti| Parinkti atsitiktinai 🙂
NUSIRAMINK MAMA, VISKAS ATEINA SU PATIRTIMI
Šiandien, skubėdama iš vieno vaiko būrelio į kitą, pralenkiau jaunus...
SkaitytiVILNIUS | KAZIO VARNELIO NAMAI – MUZIEJUS
Skubu pasidalinti labai įkvėpiančia vieta – Kazio Varnelio namais – muziejumi (Vilnius, šalia rotušės). Trumpai apie Kazį Varnelį: Kazys Varnelis...
SkaitytiPRIEŠMOKYKLINIS UGDYMAS ŠEIMOJE | ANTRASIS RATAS
Prieš ketverius pradėjome ugdymo šeimoje (neskaitant ugdymo nuo 2 metų iki priešmokyklinio amžiaus :)) kelią su sūnumi. Kadangi namuose kasdien...
SkaitytiMONTESSORI GEOMETRINĖS FORMOS | PAŽINTIS PER LYTĖJIMĄ
Šios Montessori priemonės yra skirtos geometrinių formų atpažinimui, lytėjimo ir vizualinės diskriminacijos lavinimui. Jos padeda vaikams susipažinti su įvairiomis figūromis,...
SkaitytiSPALVOTYRA | SPALVŲ KOMBINACIJOS
Visai netikėtai į mano rankas pakliuvo nereali Sanzo Wada knygelė ,,A Dictionary Of Color Combinations”. Tai įkvepiantis spalvų derinių vadovas,...
SkaitytiShichida ugdymo metodas pagrįstas dešiniojo pusrutulio vystymu. Vaikas iki 3 metų amžiaus gali atskleisti įvairius kūrybinius gebėjimus, ugdyti intuiciją, fotografinę atmintį, greitą skaitymą, mąstymo polinkį, užsienio kalbų įgijimą. Nuo trejų metų pradeda dominuoti kairysis pusrutulis. Atsiranda polinkis į logišką mąstymą, vaikas lavina rankų gebėjimą judėti ir formuoja kalbos įgūdžius. Nuo šio amžiaus jau sunkiau mokyti pratimus jutiminiam suvokimui.
M. Montessori padarė didžiulę pedagoginę pažangą, o jos stebėjimo metodas ragino pirmiausiai pažinti vaiką jį atidžiai stebint. Pedagogė manė, kad būtina šio metodo sąlyga – vaikų laisvė veikti. M. Montessori tikėjo, kad tik laisvai ir nevaržomai veikiant ryškėja tikroji vaiko prigimtis, jo individualumas, galimybės. O vaikų psichologiją galima suprasti pirmiausiai būnant ne reikliu mokytoju, o kantriu stebėtoju.
Reggio Emilia pedagogika nėra naujoviškas modelis ar pamiršta teorija. Teisingiau tai apibūdinti kaip visiškai kitokio požiūrio į vaikus ir jų auklėjimo patirtį. Šio požiūrio įkūrėjas ir teoretikas buvo italas Loris Malaguzzi, vėliau jis taip pat parengė edukacines programas „Reggio Emilia“. Savo idėjos pagrindą jis padėjo tobulinti didiesiems pasaulio mokytojams – Piaget, Dewey, Vygotsky, Steiner, Bruner.
Charlotte Mason metodas yra ugdymo filosofija, kuri buvo sukurta anglų pedagogės Šarlotės Mason (Charlotte Mason) XIX a. pabaigoje ir XX a. pradžioje. Šis metodas pagrįstas idėja, kad vaikai yra asmenybės, turinčios teisę į išsamų ir įvairiapusišką ugdymą. Charlotte Mason metodas akcentuoja mokymasi per gyvenimo patirtį, meno ir literatūros naudojimą, dėmesį gamtai ir aplinkai bei savarankišką mąstymą.



















Dar labai daug kam yra naujiena, kad Lietuvoje jau galima nauja mokymosi forma – ugdymas šeimoje. Tai nėra namų mokymas (kai vaikas dėl ligos ar kitokių sveikatos sutrikimų yra mokomas namuose), tai nėra ir nuotolinis mokymasis (kai vaikas mokomas taip kaip mokykloje tik namuose).
Ugdymas šeimoje – tai kiekvienos šeimos individulus mokymosi procesas, remiantis bendrąją ugdymo programa bei palaikant glaudžius ryšius su pasirinkta mokykla.
Ugdymas šeimoje dar turi atrasti savo paveikslą Lietuvoje. O kol šeimos jį tyliai ir kantriai kuria, didžioji visuomenės dalis renkasi jai suvokiamis vaizdinius. Kažkam tai atrodo nuotolinis mokymasis, kažkam tai mokykla namuose, kažkam tai beprotybė ir pati didžiausia nesąmonė.
Šis puslapis nėra skirtas TIK ugdymui šeimoje, bet jeigu domina mūsų šeimos patirtis, galite paskaityti plačiau
IDĖJŲ BANKAS
KŪRYBINĖS DIRBTUVĖS | KONTŪRAI | KONTRASTAS
Tai stiklinių indų/ butelių kompozicija tam, kad vaikai...
SkaitytiFILMAI ŠEIMAI
Šitas rinkinukas gal kiek vyresniems vaikams, nors mes...
SkaitytiAŠ IR MANO KOPIJA
Pastarieji mėnesiai visiems turbūt įtempti. Daug pokyčių gyvenime,...
SkaitytiSMULKIOJI MOTORIKA | RŪŠIAVIMAS
– Mama, noriu užduotėlių! Vis dažniau mane užklumpa...
SkaitytiSTATOME NAMĄ |SUDĖTIS IR ATIMTIS
Naudojome “numicon” priemones, bet galima atrasti ir alternatyvų...
SkaitytiŽMOGAUS KŪNAS | 5 POJŪČIAI
Tęsiame žmogaus kūno pažinimo užsiėmimus. Šiandien susipažinome su...
SkaitytiSENOVĖS GRAIKIJA | MENAS
Turbūt jau paskutinis užsiėmimas iš serijos ,,Senovės Graikija”...
SkaitytiPASAULIS PER OBJEKTYVĄ
Kai įprasti pasivaikščiojimai lauke nesuteikia naujų įspūdžių –...
SkaitytiSTEM | KROSNELĖ PICAI KEPTI
Dar vienas projektukas, kuriame teko matuoti, pjauti, kirpti,...
SkaitytiISTORIJŲ KŪRIMAS SU VAIKAIS | ISTORIJOS IŠ PRISIMINIMŲ
Kartais vaikams daug lengviau sekasi perpasakoti tai, kas...
SkaitytiEKPERIMENTAI SU SKYLAMUŠIU
Vaikščiojant po pievą kilo mintis: ,,O kas jeigu...
SkaitytiISTORIJŲ KŪRIMAS SU VAIKAIS | ĮKVĖPTI MUZIKOS
Idėjų istorijoms (ar kitokiems kūriniams) kurti galima semtis...
Skaityti