Sveiki!

Noriu prisipažinti – aš iš tikro nepažįstu nei šio pasaulio, nei Gamtos, nei kitų žmonių. Aš net iki galo nežinau kas aš! Tačiau tiesiog negaliu nepasinaudoti galimybe padėti vaikams visa tai atskleisti. Aš šiandien vaidinu prieš juos, kad viską žinau, kad gyvenu harmonijoje su Gamta, esu rami, užtikrinta. Man tai kaip žaidimas, bet rytoj vaikai seks mano pavyzdžiu ir iš tikro taip gyvens – laimingi, pasitikintys savimi, mylimi. Ir net nesužinos, kad aš tai vaidinau. Jiems tai bus taip tikra. Jie gyvens kaip Žmonės. Argi tai nėra pati didžiausia siekiamybė tėvams? Ar ne toks auklėjimo tikslas?

,,AŠ TURIU STIPRŲ VYRĄ!”

Kartą viena moteris paklausė kitos: ,,Klausyk, tu visada trykšti džiaugsmu. Kur tavo paslaptis?”. Antroji moteris atsakė: ,,Aš turiu stiprų vyrą!”. Kitaip tariant, ji yra tikra, kad jų gyvenime jis padarys...

GYVENTI ČIA IR DABAR

Prieš beveik dešimt metų pasidariau tatuiruotę – užrašą ant rankos ,,esu čia ir dabar”. Ir tik dabar supratau ką tai iš tiesų reiškia. Nežinau kaip jūsų, bet mano aplinkoje vis...

HIPERAKTYVUMAS – PRISITAIKYMAS PRIE ŠIUOLAIKINIO RITMO

Šiandien susiduriame su masišku, nors mums vis dar nepripažintu, reiškiniu – žmonių hiperaktyvumu. Ypatingai matome vaikuose. Ir vaikai nebūtinai daug juda fiziškai, tačiau jie viduje nesugeba nustygti vietoje. Įdomus faktas,...

MOTERIS VAKAR. MOTERIS ŠIANDIEN. MOTERIS RYTOJ.

Nežinia kodėl, bet prieš Naujuosius visada norisi apžvelgti savo metus. Tas periodas tampa savotiškas tam tikros gyvenimo atskaitos taškas. Pasauliui byrant į šipulius, norisi sustoti ir pagalvoti ,,kodėl aš dabar...

VERTINGIAUSIA DOVANA

Artėjant šilčiausioms metų šventėms, ore tvyro noras nustebinti sau artimus žmones. Padovanoti jiems kažką ypatingo. Man atrodo, kad šiais, kone šviesos greičiu judančiais, laikais pats vertingiausias dalykas tampa laikas. Laikas...

MAMOS ,,SUPER” GALIA

Šimtus kartų įsitikinta, kad vaikui susirgus mamoje aktyvuojasi ypatingos galios, kurių dėka ji gyvena 24/7 rūpestyje vaiku. Mes, mamos, galvojame apie savo mylimiausius taip stipriai, kad pamirštame apie save. Mamos...

VISKAS PRIKLAUSO TIK NUO VIENOS KARTOS

Sakoma, kad mums užtektų vienos tinkamai užaugintos kartos ir pasaulis pasikeistų! Tai investuodami į savo vaikus gal ir didelių pokyčių nepadarysime dabar, tačiau paruošime gerus būsimus tėvus. Ir nenoriu pasakyti,...

UGDYMAS ŠEMOJE? NETURIME KITO PASIRINKIMO

Ugdymas šeimoje sparčiai populiarėja. Ir tai dažniausiai ne dėl to, jog tėvai labai nori patys ugdyti savo vaikus, bet jiems nèra kitos išeities. Didėjantys skaičiai parodo esamos paradigmos griūtį. Jeigu...

ŠEIMOS MEDIS

Apsiribojome tik šakomis iš senelių (mūsų tėvų). Nors būtų įdomu ir tolimesnių protėvių šaknis atsekti. Bet tam dar turime paaugti. Šiam kartui gan įdomiai pasikalbėjome apie artimuosius, sužinojome naujų terminų...

DRAUGIŠKA KAIMINYSTĖ

Dažnai su vaikais pakalbame apie draugystės svarbą. Ir mėgstams pradėti savo dieną nuo kažkokios simbolinės veiklos, kuri tarsi pabudina norą draugauti. Beveik visada taip pradėtą dieną (didžiąją jos dalį) kartu...

GAMTOS PAŽINIMAS

Konfliktas, kova, audra, priešybės, griūtis. Jeigu ne tos jėgos – nei mūsų planetos, nei žmogaus nebūtų. Tai, ko žmogus vengia ir nori ,,paslėpti” po kilimu yra galinga gamtos jėga, reikalinga...

UGDYMAS ŠEIMOJE | PIRMA KLASĖ |GRUODIS

Suvėlavom su savo mėnesio aprašymu, bet ilgai galvoje nešiojausi įvairias mintis. Viena jų ryškiausia – ką galima nuveikti mokslo srityje, kai tris savaites iš keturių visa šeima serga? O tada...

KOLIAŽAS

Naudojome virtuvės įrankius pasigaminti įvairias figūras, iš kurių vėliau kūrėme koliažo kompozicijas. Didesnis efektas buvo, kai kontūrų apvedžiojimui naudojome juodą markerį. Iškirptas detales klijavome ant spalvoto popieriaus, galima ir pačias...

ŽAIDIMAS ,,UŽUOMINOS” 2

Tęsiame žaidimą apie gyvūnus. Jau dešimt gyvūnų aptarėme ČIA, o šįkart pridėjome dar dešimt. Tik nerodžiau paveikslėlių. Mes skaitėme po vieną aprašymą ir bandėme atspėti koks tai gyvūnas. Tada tik...

AKVARELĖ IR VATOS KRAPŠTUKAI

Kaip visada, naujos priemonès įkvėpia naujai.. Naudojome akvarelę ir vatos krapštukus. Atliekant skirtingus judesius, gaunasi skirtingi efektai. Maži popieriaus gabalėliai gavosi kaip maži atskiri langeliai su savomis istorijomis.

TAPYBA ANT GIPSO

Kai pakeičiane tapymo paviršių, tada ir tie patys dalykai atrodo kitaip. Iš gipso binto juostų pasigaminome ,,drobes”. Sukarpiau gipso bintą 8-10 cm pločio juostelėmis, įmerkėme jas į vandenį ir klojome...

Shichida ugdymo metodas pagrįstas dešiniojo pusrutulio vystymu. Vaikas iki 3 metų amžiaus gali atskleisti įvairius kūrybinius gebėjimus, ugdyti intuiciją, fotografinę atmintį, greitą skaitymą, mąstymo polinkį, užsienio kalbų įgijimą. Nuo trejų metų pradeda dominuoti kairysis pusrutulis. Atsiranda polinkis į logišką mąstymą, vaikas lavina rankų gebėjimą judėti ir formuoja kalbos įgūdžius. Nuo šio amžiaus jau sunkiau mokyti pratimus jutiminiam suvokimui.

M. Montessori padarė didžiulę pedagoginę pažangą, o jos stebėjimo metodas ragino pirmiausiai pažinti vaiką jį atidžiai stebint. Pedagogė manė, kad būtina šio metodo sąlyga – vaikų laisvė veikti. M. Montessori tikėjo, kad tik laisvai ir nevaržomai veikiant ryškėja tikroji vaiko prigimtis, jo individualumas, galimybės. O vaikų psichologiją galima suprasti pirmiausiai būnant ne reikliu mokytoju, o kantriu stebėtoju.

Reggio Emilia pedagogika nėra naujoviškas modelis ar pamiršta teorija. Teisingiau tai apibūdinti kaip visiškai kitokio požiūrio į vaikus ir jų auklėjimo patirtį. Šio požiūrio įkūrėjas ir teoretikas buvo italas Loris Malaguzzi, vėliau jis taip pat parengė edukacines programas „Reggio Emilia“. Savo idėjos pagrindą jis padėjo tobulinti didiesiems pasaulio mokytojams – Piaget, Dewey, Vygotsky, Steiner, Bruner.