Sveiki!

Noriu prisipažinti – aš iš tikro nepažįstu nei šio pasaulio, nei Gamtos, nei kitų žmonių. Aš net iki galo nežinau kas aš! Tačiau tiesiog negaliu nepasinaudoti galimybe padėti vaikams visa tai atskleisti. Aš šiandien vaidinu prieš juos, kad viską žinau, kad gyvenu harmonijoje su Gamta, esu rami, užtikrinta. Man tai kaip žaidimas, bet rytoj vaikai seks mano pavyzdžiu ir iš tikro taip gyvens – laimingi, pasitikintys savimi, mylimi. Ir net nesužinos, kad aš tai vaidinau. Jiems tai bus taip tikra. Jie gyvens kaip Žmonės. Argi tai nėra pati didžiausia siekiamybė tėvams? Ar ne toks auklėjimo tikslas?

UGDYMAS ŠEIMOJE NĖRA MOKYKLA NAMUOSE

Prieš kelias dienas su vaikais atvykome į mokyklą metų žinių patikrinimui. Rūbinėje dirbančios moterys nesivargino palaukti kol paeisime toliau, neiškentusios ėmė tarpusavyje kalbėtis kokia aš nelaiminga moteris, nusprendusi uždaryti save...

KO NORI VAIKAI?

Pagalvokime, ar vaikas gali žinoti ko jis iš tikrųjų nori, jeigu jo auklėjimas vyksta per mobilujį telefoną? Moderniame pasaulyje nei tėvai, nei mokykla nesugeba aplink vaiką suorganizuoti tinkamos aplinkos, kuri...

PATYČIOS: NE KOVOTI, O UŽKIRSTI KELIĄ

Liūdna, kad daug vaikų patiria patyčias. Liūdna ir dėl to, kad tik kovojame su jomis, bet nesistengiame užkirsti kelią patyčioms, kad nereikėtų gydytį skaudžių pasėkmių. Užkirsti kelią per tinkamą auklėjimą,...

ATGAIVINKIME MEILĘ!

Nepaisant fakto, kad šiandien dauguma santykių poroje yra toksiški (melas, išdavystė, išnaudojimas, nepalaikymas, nesupratimas), giliai širdyje visgi norisi sveikų santykių. Norisi žinoti, kaip juos sąmoningai tokius išlaikyti ir stiprinti, nes...

MAMA, IŠ KUR ATSIRANDA VAIKAI?

Wow.. nemaniau, kad bus taip sudėtinga rinkti žodžius. Manau, dėl to, kad mano vaikystėje tokie natūralūs dalykai buvo tabu. Bet vaikų smalsumas padėjo man nugalėti save. Žinojau, kad nuo mažumes...

NE PASAULIS APLINK VAIKĄ, BET VAIKAS PASAULYJE

Kažkaip ilgai nedrįsau apie tai rašyti, bet po pokalbio su nuostabiais žmonėmis, nutariau, kad tai labai svarbi detalė vaikų auklėjimo ar net santuokos temoje. Moterys labai gerai žino, kaip gimus...

KAM EITI RATAIS KVADRATAIS, JEIGU GALIMA TIESIAI?

Būsiu ne populiari, bet žvelgiant kas vyksta pasaulyje, svarbi tampa kiekviena sekundė. Aš vėl apie vaikų auklėjimą. Tiksliau, požiūrį į auklėjimo tikslą. Vis dar populiaru manyti, kad vaikams reikia ,,padovanoti”...

ATLAISVINTA VIETA TURI BŪTI UŽPILDYTA

Ne paslaptis kaip ,,ekranai” užkariauja vis daugiau mūsų laiko. Galbūt tai žmonijos evoliucijos etapas, kuris subręs ir atneš mums kažkokių pokyčių, naujų pasiekimų ar net nusivylimų. Bet aš ne apie...

PAPUOŠALAI

Galbūt pastebėjote, kad su laiku turimi dalykai atsibosta. Jau kurį laiką 3D pieštukas gulėjo be darbo, kol į namus nepateko spalvotas plastikas. Toks atsinaujinimas įnešė ir naujų minčių bei energijos!...

UGDYMAS ŠEIMOJE | PIRMA KLASĖ | GEGUŽĖ

Šis mėnuo buvo savotiškas vaisių nuėjimas. Visus metus iš visų pusių bandėme prieiti prie ugdymo programos, rekomenduojamų gairių ir nors vien tik geri įvertinimai nėra mūsų siekis, malonu, kai sekasi,...

FOTOAPARATAI

Kelias dienas bandėme iš popieriaus pasigaminti įvairius fotoaparatus. Tikslas buvo pamatyti kitokius konstravimo ir projektavimo būdus, lavinti smulkiąją motoriką, bei ieškoti įdomių ,,kadrų”. Pradėjome nuo lengviausio. Tereikėjo atspausdinti šabloną, nuspalvinti...

UGDYMAS ŠEIMOJE NĖRA MOKYKLA NAMUOSE

Prieš kelias dienas su vaikais atvykome į mokyklą metų žinių patikrinimui. Rūbinėje dirbančios moterys nesivargino palaukti kol paeisime toliau, neiškentusios ėmė tarpusavyje kalbėtis kokia aš nelaiminga moteris, nusprendusi uždaryti save...

POPIERINIAI RĖMELIAI

Iš popieriaus išlankstėme rėmelius, kuriuose iš plastilino lipdė kas ką norėjo. Idėja buvo pasikalbėti apie mus supančius gyvus dalykus: kad mes skirtingi, bet kiekvienas atliekame savo funkciją, kaip dėlionė. Pasinaudoję...

AKRILAS | DAŽYTI AKMENYS

Maži ir mieli vaikų daryti kūriniai labai papildo mūsų šeimos gyvenimą. Tai kaip kokie užkoduoti prisiminimai 🙂 Šiandien dažėme akmenis. Tiksliau juos pavertėme į personažus mūsų lauko žaidimų erdvei. Kad...

AUGALŲ LIPDUKAI

Šiltiems orams prasidėjus, sūnui gimė naujas projektas – vasaros knyga apie gamtą. Taigi, renku idėjas, kurios praplėstų vizualios išraiškos galimybes. Surinktas gėlytes ir lapelius lipnia juosta klijavome prie kepimo popieriaus....

UGDYMAS ŠEIMOJE | PRADINIS | BALANDIS

O prasidėjo šis mėnuo su padėka… padėka gyvenimui už suvokimą, kad kiekviena sekundė gali pasitarnauti ir praturtinti žmogų. PASAULIO PAŽINIMAS Mėnuo prasidėjo nuo tradicijų. Šv. Velykas sutikome girioje, Latvijoje, kartu...

Shichida ugdymo metodas pagrįstas dešiniojo pusrutulio vystymu. Vaikas iki 3 metų amžiaus gali atskleisti įvairius kūrybinius gebėjimus, ugdyti intuiciją, fotografinę atmintį, greitą skaitymą, mąstymo polinkį, užsienio kalbų įgijimą. Nuo trejų metų pradeda dominuoti kairysis pusrutulis. Atsiranda polinkis į logišką mąstymą, vaikas lavina rankų gebėjimą judėti ir formuoja kalbos įgūdžius. Nuo šio amžiaus jau sunkiau mokyti pratimus jutiminiam suvokimui.

M. Montessori padarė didžiulę pedagoginę pažangą, o jos stebėjimo metodas ragino pirmiausiai pažinti vaiką jį atidžiai stebint. Pedagogė manė, kad būtina šio metodo sąlyga – vaikų laisvė veikti. M. Montessori tikėjo, kad tik laisvai ir nevaržomai veikiant ryškėja tikroji vaiko prigimtis, jo individualumas, galimybės. O vaikų psichologiją galima suprasti pirmiausiai būnant ne reikliu mokytoju, o kantriu stebėtoju.

Reggio Emilia pedagogika nėra naujoviškas modelis ar pamiršta teorija. Teisingiau tai apibūdinti kaip visiškai kitokio požiūrio į vaikus ir jų auklėjimo patirtį. Šio požiūrio įkūrėjas ir teoretikas buvo italas Loris Malaguzzi, vėliau jis taip pat parengė edukacines programas „Reggio Emilia“. Savo idėjos pagrindą jis padėjo tobulinti didiesiems pasaulio mokytojams – Piaget, Dewey, Vygotsky, Steiner, Bruner.