Jeigu neteko girdėti apie Shichida metodą, rekomenduoju paskaityti apie metodą :) šis pratimas vienas iš Shichida pamokos sudedamųjų dalių.
PRATIMAS: LINKING MEMORY
Atliekant šį pratimą (kaip ir visus Shichida pratimus) svarbu, kad vaikas būtų atsipalaidavęs, gero savijautos ir jaustųsi saugus bei mylimas.
Perskaitę suprasite, kad istorija nelabai iš tikro panaši į istoriją, ji apsurdiška. Bet toks ir yra šis pratimas, padedantis įsidėmėti paveiksliukų seką ir treniruojantis atmintį. Taip pat lavinantis dešinįjį smegenų pusrutulį kaupti, išlaikyti ir atgaminti iš atminties reikiamu metu vaizdinius.
Pasakojame istoriją ir dedame paveiksliukus vieną paskui kitą į vieną eilę (jei ji per ilga, galima nukelti į kitą eilutę).
Taigi: Gyveno kartą grybas (dedame 1 pav.) , kuris vienu pirštu (dedame 2 pav.) vežė karutį (dedame 3 pav.). Staiga išlindo driežas, kuris ant galvos turėjo skrybelę ir kalbėjo telefonu, tada pradėjo lyti ir visi fermos gyvūnai statė besmengenį ir surengė pikniką.
Tada korteles aš surenku ir pakartoju ,,istoriją” dar kartą vėl dedama korteles iš eilės ta pačia tvarka, kad vaikas užfiksuotų. Baigus kartojimą, korteles sumaišau ir prašau sudėti istoriją iš eilės kaip buvo. Dukra dar mokosi kalbėti ir jungti vaizdinius galvoje, tai aš padedu jai klausimais ,,kas pirma buvo?”, ,,o ką jis vežė?”, ,,kas nutiko staiga?” ir t.t.
Tada pasitikriname ar ,,istorija” išliko tokia pati. Jeigu yra klaidų, tai pataisome ir pagiriame už pastangas.
Dar ne viskas! Tada užverčiame korteles paveiksliukais žemyn ir klausinėjame: ,,kur yra grybas? Gali atversti driežą? Kur lietaus lašiukai?” ir tęsiame kol visos kortelės atverstos.
Pirmuosius kartus pradėjome nuo 4-6 kortelių, kai dukrai buvo metukai, tai ji pirštukais rodė kas pirmas, antras.. dabar kai mums du ir kai esame tinkamai atsipalaidavusios, siekiame iki 20 kortelių. Sūnus savo laiku pasiekdvo net iki 50. Bet didžioji dalis laurų sakyčiau yra pačiam LINKING MEMORY principui, ne vaikui. Jis tik naudojasi principu. Esame bandę atlikti šį pratimą su draugų vaikais, jie neturėjo jokio pasiruošimo. Tai patys vaikai buvo nustebę, kad susikaupę sugebėjo įsiminti iki 30 kortelių, o padėdami vienas kitam net 60!
IŠ KUR GAUTI KORTELIŲ?
Šiam pratimui naudojamos yra “flashcards”, tai paveiksliukai atspausdinti ant pusės A4 popieriaus lapo. Tačiau aš prikaupiau nemažai ir mažesnių paveikaliukų, kuriuos naudojame atminties tinkleliui (memory grid). Visais atvejais mano šaltinis – Pinterest.. ten radau nemažai nemokamų variantų.