Kaip dizainerė žinau, kad svarbu suprasti dalykų principus, o tada jau belieka įdirbis per praktiką.
Taip pat manau ir apie mokymasi rašyti. Yra tekę net kurti savo šriftą, todėl norisi vaikams padėti ne išmokti raides, kaip pavienius simbolius, bet pajausti kaip tie simboliai sudaryti, kas atsikartoja (linijos, kreivės ir pan.).
Man padėjo geriau suprasti pasiruošimo svarbą rašymui Maria Montessoti metodika, tačiau atradau ją kai sūnui jau buvo susiformavęs kitoks mokymosi stilius. Tiesiog nepavyko niekaip įvesti į pojūčių lavinimą pagal Montessori. O gal ir jo būdas kitoks. Vienintelė priemonė iš pasiruošimo rašymui tiko – metaliniai intarpai. Apie juos rašiau: https://ugdymasirauklejimas.lt/home/metaliniai-intarpai/
Dukrai galėjau nuo pat gimimo pakloti Montessori pagrindus. Matau, kad jau nuo pat pirmųjų bandymų viskas jai ,,limpa ir patinka”, todėl su ja rankytes ruošim naudodami šiurkščiąsias raides bei kitas Montessori priemones. (Nuo 3 metų).
O vat sūnus kasdien vis stresuoja: nori rašyti žodžius, o nepavyksta. Vis maišosi raidžių struktūra ir pan.. Tai kažkaip ieškojau priemonės kaip padėti jam suprasti, kad visos raidės turi kažką bendro!
Į pagalbą pasitelkiau “Writing without tears” (rašymas be ašarų) idėją. Ieškojau nusipirkti originalias priemones, bet nesugebėjau jų rasti arba pristatymas kainuoja daugiau negu prekė.. Tai vieną dieną, kai radau sūnų nusiminusį, pagalvojau: ,,o kas jeigu padaryčiau tas raides iš kartono? Nebus jos tokios super kaip tikrosios, bet gal tai padės jam”.
Turėjome putų kartono plokštę (3mm), tai panaudojau ją detalėms. Pirma susiradau internete originalių detalių išklotinę, atsispausdinau, iškirpau. Tada apvedžiojau visas detales 8 kartus ant kartono plokštės. Peiliuku išpjausčiau.
Tai nėra labai tvirta medžiaga, bet vaikai noriai dėlioja ir ne tik raides. Yra visa “Learning without tears” programa, dar ,,nedasikasiau” iki jos 😁, galbūt rasiu daugiau metodinės medžiagos!