KAS GYVENA VANDENYNE?

Pirmoji dalis – vaizduotės ir pastabumo lavinimas.

Atspausdinau ir iškirpau vandenyno gyventojus. Išdėliojau juos ant žemės, papildomai padėjau tiulių. Vaikams pagaminau popierinį žiūroną (susukau iš pipieriaus) ir prašiau surastį tą gyvį, kurį pasakysiu, o tada ,,šokti” į vandenyną ir jį atnešti. Tai žaidimas, skatinantis naudotis vaizduote.

Kai visus ,,sugaudėme”, perėjome prie kitos dalies – atminties ir pasiruošimo skaitymui.

Mažesniems vaikams tai atminties pratimas: prie kiekvieno paveiksliuko dedu parašytą pavadinimą, garsiai ir lėtai ištariu. Sudėjus visus pavadinimus, pakartoju pagal tą pačią seką. Tada nuimu pavadinimus, sumaišau ir prašau vaiko sudėti. Esmė nėra teisingas rezultatas. Esmė yra treniruoti vaiką įsidėmėti, o prireikus iš atminties paimti ir panaudoti vaizdus. Svarbu apkabinti po kiekvieno bandymo.

Sūnui atiteko sunkesnė užduotis. Perskaičiau pavadinimus, ir sumaišiau. Jam reikėjo bandyti skaityti (praktikuojame atskirai kaip ta padaryti). Pirmieji skiemenys buvo geri orientyrai, kiti žodžiai ilgoki ir sudėtingi, tačiau džiugina vaiko pastangos 👏🏻🖤.