MONTESSORI NUO PRADŽIŲ

Tikra dovana padėti dar vienam žmogeliukui tapti Žmogumi. Jau nuo pat gimimo mažyliui reikia dėmesio ir pagalbos prisitaikyti ir vystyti savo potencialą. Tam puikiai tinka Maria Montessori metodika, kurią galima taikyti jau nuo pat gimimo 😌.

Norint suprasti šią metodiką, svarbu įsijausti į jos filosofiją. Montessori nėra tik mediniai žaislai, smulkiajai motorikai lavinti. Tai vidinis požiūris į vaiką, jo vystymosi procesą, vietą Žemėje ir, žinoma, tam tikros priemonės bei taisyklės. Apie metodiką jau rašiau ČIA: Montessori. Įrašo gale bus pateiktas literatūros sąrašas. O papildomai, ruošiantis kūdikio lavinimui, patiko šios dvi knygos, parašytos remiantis M. Montessori:

The Montessori Baby, Simone Davies, Junnifa Uzodike. Knygoje viskas gana trumpai ir taikliai aprašyta, puikiai struktūrizuota,daug naudingos informacijos bei nuorodų. Kiek ūgtelėjusiam mažyliui yra jau lietuviškas leidimas ,,Montessori mažylis”.

Montessori from the Start: The Child at Home, from Birth to Age Three – knygoje aprašyti pagrindiniai kūdikiui svarbiausi principai per asmeninę patirtį, kas kartais labai įkvėpia. Paliečiamos temos kaip priimti naujagimį, jo aplinka, koordinacija, judėjimas, sensorika ir pan.

MŪSŲ PRADŽIA

Suprantu, kad ne visiems yra laiko perskaityti tiek knygu, o galbūt ir nesinori ,,nerti” tiek giliai. Tad trumpai, nuo ko galima pradėti.

VEIDRODIS

Kol neturėjau vaikų, veidrodis ant kilimo priešais kūdikį buvo tik interjero detalė ar plačiai paplitusi pinterest idėja. Gražu, bet kokia viso to paskirtis?

Kūdikis, paguldytas ant pilvuko priešais veidrodį mato kitokią kambario perspektyvą, gali tyrinėti aplinką. Tai skatina tiek kelti galvytę, tiek dairytis aplink.

Nėra nieko smagiau, kaip stebėti ir girdėti vaikelio krykštavimus!

AKIŲ KOORDINACIJA

Naujagimis mato kitaip nei suaugęs žmogus, pirmieji vaizdai – tai tarsi susiliejusios tamsios – šviesios dėmės. Todėl kontrastingi paveikslėliai skatina vaikutį naudoti ir lavinti regą, susikoncentruoti. Naudoju juodai-baltus (ir raudonus) kontrastingus paveikslėlius visose vietose, kuriose būname, kai mažylis nemiega ir yra energingas. Nepalieku jo ilgai vieno, tačiau ir stengiuosi neįsiterpti į jo tyrinėjimus.

Įmautėje įkišu A4 formato paveikslėlius. Juos vis keičiu. Nemokamus šablonus radau Domanmom.com.

Dukrytei buvau pasiuvusi tyliąją knygutę tiek regai, tiek pirštukams. Kūdikis jų liesti dar nemoka, tai naudoju juos akių koordinacijai lavinti. Apie knygutę rašiau JUODA BALTA.

Iš miesto savivaldybės gavome dovanų kilimėlį, tad savo nebepirkome. Dovanotasis truoutį per margas, todėl pridengiu jį neutraliu pleduku, kad vaiko dėmesys būtų sutelktas ten, kur reikia – į kabančius juodai baltus objetus. Šiai dienai atspausdinau šiuos iš TheArtisanLife.

Taip pat turiu kolekciją papildomų paveikslėlių, atspausdintų tiesiog iš interneto, kuriuos nešuosi rankinėje, prisegu prie šaldytuvo ar spintelės, padedu tiesiog lovoje.

VIZUALIOS KABANČIOS PRIEMONĖS

Montessori vizualios pakabinamos priemonės (ang. mobiles) – tai serija rankų darbo priemonių, kurios seka tam tikra tvarka. Jas galima gamintis patiems arba nusipirkti. Jos sukurtos naudojimui nuo pat gimimo ir vis keičiant, atitinkamai keičiantis kūdikiui. Šios kontrastingos abstrakčios kompozicijos skatina vaikelį judinti visą kūną, susikaupti, naudoti regėjimo dovaną. Vizualios pakabinamos priemonės yra pagrindinės Montessori priemonės, naudojamos judėjimo zonoje pirmuosius 3 mėnesius.

Mane asmeniškai žavi, kai matau, jog vaikelis reaguoja į judančius objektus, džiugiai šypsosi, stebi arba įnirtingai bando pasiekti. Tiesiog tai reikia pamatyti ir patirti!

Pirmoji mūsų daryta priemonė – Munari visual mobile. Apie ją skaitykite čia MUNARI MOBILE.