PRATIMAI SU NUOTRAUKOMIS IR OBJEKTAIS

Remiantis Montessori

Formų suvokimas, skyrimas ir sugebėjimas jas įsiminti.

Pirmiausia – užduočių kortelių ruošimas. Surenkame po du panašius ar vienodus objektus. Sudedame juos ant šviesaus paviršiaus, atsitiktine tvarka. Nufotografuojame. Tada pakeičiame objektų išsidėstymą. Ir vėl nufotografuojame. Aš pasiruošiau 8 skirtingus variantus, nes spausdinau tiesiai iš telefono, mano spausdintuvas grupuoja po 4 nuotraukas viename A4 popieriaus lape.

Pratimas turi keletą variantų, priklausomai nuo vaiko amžiaus, sugebėjimų.

1 variantas
Vaiko užduotis sudėti objektus ant užduoties kortelės pagal joje užfiksuotą tvarką. (Beveik 2 metų vaikas puikiai sudėjo)

2 variantas
Vaiko užduotis sudėti objektus šalia užduoties kortelės pagal joje užfiksuotą tvarką. (Pastebėjau, kad vaikas vis norėjo dėti veidrodiniu būdu, tad atrodo lengvas pratimas buvo iššūkis).

3 variantas
Vaiko užduotis įsidėmėti objektų išdėstymo tvarką kortelėje, užversti ją ir pamėginti iš atminties atkartoti. Tada pasitikrinti. Ugdo pastabumą ir susitelkimą.

4 variantas
Stebint užduočių kortelę, nežiūrint į objektus, bet juos liečiant, sudėti teisinga tvarka. Galima užkloti rankluoštuką, arba dėlioti dėžėje. Svarbu nematyti ką darai, o jausti objektų formas, atstumus tarp jų. Baigus patikrinti.

Pratimo metu ugdomas gebėjimas skirti ir įsiminti formas. Šis pratimas panašus į sagų rūšiavimą. 

Visi Montessori pratimai atliekami pirma parodant pačiam kaip daroma, konkrečiai, kalbant tik tai, kas svarbu (nesupainioti vaiko ilgomis kalbomis). Tada priemonės sutvarkomos ir pasiūloma vaikui pačiam nuspręsti – nori jis atlikti pratimą, ar ne. Kitą kartą jau vaikui nebereikės rodyti kaip tai daroma, jis jau kartą matė. Jo tikslas – pačiam treniruotis, patikrinti ir pan. Suaugęs žmogus greta stebi kaip vaikui sekasi, galbūt reikia paglbos, tačiau visas mokymosi procesas atliekamas pačio vaiko, kada jis pats to norės.