Turbūt šis spalvų pažinimo pratimas aiškiausiai pademonstruoja Montessori 3 etapų techniką. Maria ją naudojo siekdama mokytis vaikus naujų objektų pavadinimus.
Pirmas etapas: pavadinimų, kuriuos mokysimės, pristatymas.
1. Padedame tris pirmines spalvas priešais vaiką.
2. Atskiriame mėlyną kaladėlę nuo likusių, rodome ją vaikui ir sakome ,,tai yra mėlyna”.
3. Darome tą patį su raudona ir geltona. Pakartojame dar kartą viską iš eilės, skatindami vaiką ištarti žodžius kartu.
Antras etapas: pavadinimų susiejimas su objektais.
1. Prašome vaiko parodyti į mūsų įvardytą objektą jo nepajudinant.
2. Tada kartojame tą patį, bet vaikui jau galima pajudinti objektus, tai mokymasi padaro įdomesnį.
3. Galima pasinaudoti trumpomis komandomis. Pvz.: Parodyk mėlyną. Kur yra raudona? Gali pastumti geltoną? Ir pan.
Įveikus pirmus du etapus, galima judėti link trečiojo – patvirtinimo, kad pavadinimai buvo išmokti.
1. Paimame bet kurią kaladėlę ir klausiame kokia tai spalva.
2. Darome taip su visomis likusiomis kaladėlėmis.
3. Jeigu vaikas neatsako teisingai, jam nieko nesakome, tiesiog grįžtame prie antrojo etapo treniruočių. Po dienos ar dviejų vėl bandome trečiojo etapo pratimą.
Šias kaladėles gaminau pati. Jos ne šilku denggtos, kaip buvo Montessori, tačiau … :)) Apie spalvų paletes račiau ČIA.