UGDYMAS ŠEIMOJE | PIRMA KLASĖ | SAUSIS

Ugdymo šeimoje kasdienybė ir iššūkiai ☺️ trys žmonès – trys skirtingi pasauliai. Tikras menas leisti jiems augti, bet kartu ir neužgožti vieniems kitų. Apie tai mūsų procesas, kuriame persipina kiekvieno vaiko tiek saviraiškos, tiek akademiniai, tiek socialiniai elementai. Kadangi šis įrašas apie pirmoką, tai nesiplėsiu kaip ir ką darome su kitais dviem. Bet jau bręsta laikas dalintis kasdieniais darbais ir apie juos, nes viduje kirba noras palaikyti paprastus tėvus, kurių nedomina socialinių tinklų kuriami įvaizdžiai, o kurie nori būti savimi, būti suprasti. Įprasta kalbėti gražiai, apsimetinėti, siekti tapti influenceriu, pirkti įvairias mokomąsias programas kaip pritraukti žmonių ir daryti verslą. Oi, kaip aš džiaugiuosi, kad verslo nedarau ir neprivalau tapti socialinių tinklų pristitutė! 🤭

Taigi, mūsų sausio mėnuo… 🙂

LIETUVIŲ KALBA

Nuo pat rugsėjo mokėmės rašyti rašytines raides. Pripažinsiu, kad kaskart pamačius naują raidę vaikas lengvai supanikuodavo, bet po kelių dienų pamiršdavo tą baimę, kad nepavyks. Taip spausdintines raides keitė rašytinės ir jau lietuvių tapo viena mėgiamų pamokų. Rašau apie tai, nes labai svarbu suprasti, kad naujas dalykas visada gąsdina, todėl nenoras, delsimas ar ,,tingėjimas” dažnai yra vaiko išraiška. Mūsų atveju paklaustas kuri vieta atrodo sunki, sūnus parodo kas nepavyksta, aš pati parašau, stebiu kur jis daro ne tokius judesius ir pan.. Tai reikalauja kantrybės, bet tas vaiko virsmas į savimi pasitikintį berniuką atperka viską. Ir tas patarimas ,,Kasdien po truputį” taip pat labai veiksmingas. Stabilumas ir rutina tarsi įkiša į rėmus, kurie padeda įveikti tas ,,man nepatinka” ar ,,dabar nenoriu” akimirkas. Truputį spustelėjus vienam kitą, vėliau džiaugiamės savimi!

MATEMATIKA

Temai vienetai, dešimtys ir šimtai pasitelkiau ne tik Montessori stiliaus blokus, bet ir smagią istoriją apie poną Placevalue, kuris nuomoja butus skirtinguose namuose. Tai matematikos istorija, padedanti suprasti didelius skaičius. Ją radau Oak Meadow programoje (sample -> grade 2 -> recource book -> lesson 11). Istorija anglų kalba.

O apie Montessori blokus jau rašiau ne kartą ČIA.

DEŠIMTAINĖ SISTEMA

SKAIČIAUS 10 SUDĖTIS

Man sudedant skaičius mintinai, padeda iš turimų skaičių susiformuoti 10, o tada pridėti tai, kas lieka. Žaidžiant šį žaidimą, atmintyje lieka asociacijos.

Pirmiausia, ant popieriaus ar lentos surašome (visus variantus nuo 1 iki 9):

Kartu pasižiūrim, mes dar papildomai ir Montessori lazdas naudojome (prisiminėm). Apie jas rašiau RAUDONOS MĖLYNOS MONTESSORI LAZDOS (kaip gaminome) ir MATEMATIKA PER POJŪČIUS (kaip naudoti).

Vėliau pažaidėme atminties žaidimą, tik atversti reikia ne dvi vienodas korteles, o su dviem skaičiais, kurių suma būtų lygi 10.

Tą patį pakartojome tik sudaryti reikia jau 20. Užsirašome veiksmus į sąsiuvinį. Skaičių šabloniukus radau nemokamai Mr Printable NUMBERS.

10 skaičiaus sudėtis naudojantis numicon priemones. Tikiu, kad yra daugybė įvairių priemonių, padedančių prisijaukinti skaičius, grupuoti juos, derinti ir sudėti.

PASAULIO PAŽINIMAS

Kažkaip šį mėnesį mažai pavyko užfiksuoti veiklų, nes temų buvo daug, įdomių, bet jos visos skleidėsi mums pokalbiuose, išvykose, negormalioje aplinkoje. Pagrindinė kryptis visada yra pažinti mus supančius dėsnius ir pastebėti juos kasdieniame gyvenime. Vienos iš temų buvo laikas, apimanti laiko skaičiavimą, laikrodžius, kalendorių, savaitės dienas ir pan.. Šios temos mūsų gyvenime egzistuoja natūraliai, su jomis susiduriame, kalbame apie jas.

PRAEITIS DABARTIS ATEITIS

Labai efektyviai suveikė laikrodžio dizaino kūrimo procesas. Radau seną laikrodį, tad pamaniau kodėl gi neužklijavus prie valandų skaičiaus ir kokio paveikslėlio su mūsų kasdieniais darbais (rutina). Tai kartu sėdome piešti simbolių kiekvienai veiklai (praustis, valgyti, miegoti, mokytis ir pan.). Kalbėjome kiek valandų užima kiekvienas dalykas, kada ką kiekvienas atliekame (asmenines pareigybės). Buvo galimybė pasikalbėti apie dizainą, simbolius, ikonas ir kitas technologijas.

Eskizus sūnus persikėlė į kompiuterį ir ekperimentuoja ten. Laikrodžio projektas dar procese.

Dar viena labai svarbi tema – mūsų Žemė. Joje tiek visko daug, kad galima mokytis visą gyvenimą. Susiaurinau temą iki kaip kofliktas, priešybės gamtoje kuria kažką naujo. Juk tik įnirtingos elementų kovos pagalba ir susikūrė mūsų planeta!

GAMTOS PAŽINIMAS

Įkvėpti dokumentinio filmo ,,ONE STRANGE ROCK. STORM”.

MENAS

Per tuos beveik penkis metus išbandėme tiek daug visokių dalykėlių, kad kartais susimąstau ,,O kur toliau?” . (Visos užfiksuotos 236 idėjos kategorijoje MENAS.KŪRYBA.DIZAINAS).

Keletą mėnesių bandžiau visiškai neįtakoti meno priemonių ar technikos pasirinkimo. Siūlau temą, o kaip ją vizualiai realizuos – jau vaiko pasirinkimas. Po šio tyrimo darkart įsitikinau, kad paliekant vystytis natūraliai, nededant pastangų, vaikas renkasi kas jam lengviau – flomasterius. Nesu prieš juos, galima panaudoti juos įvairiais būdais, tačiau ,,palikus” vaikus tik su šia priemone, matau akivaidžius rezultatus, kurie netenkina. Vienas ryškiausių – nenoras investuoti į kūriamą darbą. Sakyčiau, yra išimtis, kai piešinys naudojamas kaip simbolika, eskizas ar schema. Manau, kad jeigu kuriame, norime išlaisvinti save ar vizualiai patraukliai perteikti idėjas, visgi reikalinga išraiškingesnė meno kalba. Tad bandau grįžti prie įdomesnių paieškų, kad praturtinti meninę raišką mūsų procese.

TAPYBA ANT GIPSO
KOLIAŽAS
AKVARELĖ IR VATOS KRAPŠTUKAI
ISTORIJŲ KŪRIMAS SU VAIKAIS | LĖLĖS

ŽMOGUS | ETIKA

Kaip laviruoti ir žaisti žaidimą ,,Gyvenimas” mokomės kiekvieną akimirką. Nei situacijų, nei tam tikrų iššūkių nesuplanuosi, todėl dažnai improvizuojame. Bet man nėra nieko efektyviau nei patirtis.

Kilo keletas situacijų, kurios mus atvedė prie pokalbio apie gerus draugus, gerus ir draugiškus žmones. Kokie mes būtume? Kaip viskas pasikeistų? Koks būtų pasaulis? Truputį pasvajojom ir programavome savo mintis ta linkme 🙂

Įdomiausia tai, kad po savo draugiškos kaiminystės piešimo, atsivertėme knygą ,,Geriausia diena” ir aptikome iliustracijoje tokią pačią idėją!

DRAUGIŠKA KAIMINYSTĖ

Kalbant apie draugystę, iškilo reiškinys, kad labai dažnai mes sakome vieną, o galvoje turime visai ką kitą. Atlikome pratimą, kuris vaikams padeda susigaudyti ko jie iš tiesų nori. Vieni lapeliai turi teiginius ką mes sakome, kituose reikia parašyti ko mes galėtume iš tiesų norėti. Tai žinant, daug lengviau susikalbėti.

O kas labiausiai palaiko vaiką, jeigu ne jo šeima. Kalbėjome apie praeitį ir kilo idėja pasikalbėti apie šeimos medį. Mums tai buvo ne tik struktūros ar hierarchijos kūrimas, bet ir nuoseklus pokalbis su mano vaikystės prisiminimais, rišančiais mane su artimaisiais. Tokios istorijos vaikams patinka.

ŠEIMOS MEDIS

PAPILDOMA INFORMACIJA

Audio pasakas klausome jau antrus metus ir tikrai jaučiu, kad tai papildo gerokai tiek žodyną, tiek žinias apie įvairius literaūros stilius. Mes paklausę aptariame, kartais pasidaliname įspūdžiais, kartais paprašau atpasakoti ar nupiešti kažką.

Neseniai bandėme pasiklausyti ir radijo teatro pasakų. Vaikai labai įsijautė, jiems patiko. Tik buvo vietų, kuriuose keletas aktorių vienu metu kalba, tai vaikai pameta kas ką sako ir pan.

Labiausiai patikusios…

ŠARLOTĖS VORATINKLIS

KAIP BULDOGAS ALBERTAS IR KATINAS VĄŠELIS PAUKŠČIŲ PIENO IEŠKOJO

ARKLIO DOMINYKO MEILĖ

ASILIUKAS LIŪTŲ KARALIUS

APLINK PASAULĮ muzikinis žaidimas – pasaka.

Esminius dalykus surašiau, o visa kita – tik detalės. Nors jos turbūt ir padaro mūsų gyvenimus spalvotus, jaukius, gal truputi varginančius, bet kartu ir džiuginančius.