Taip jau gavosi, kad šios savaitės užsiėmiai labai sklandžiai persipynė ir papildė vieni kitus. Dėl ko labai džiaugiuosi, nes mao siekis ir yra išokti viską mokytis taip, kad kiekvienas dalykas susisietų, parodytų visumą, o ne suskaldytas dalis, kurias paskui vaikui gyvenime sunku susieti. Tarkim matematika ir muzika? Atrodo visai prieštaringi dalykai, bet iš tiesų jie labai labaii panašūs (dėsnių kalba).
Taigi, labiau rėmėmis ,,Katino dienų” temomis: sportas, žaidimas ir mokymasis, saugus elgesys žaidimo aikštelėje, kieme, kaip plauti rankas, geras ir blogas elgesys. Bandėme keletą veiklų grupuoti pagal temas, sukurdami tęstinumą, galimybę plačiau išsiaiškinti tam tikrus temos niuansus.
Nepavyksta užfiksuoti visko, bet didžiąją dalį visgi pavyko 🙂
KALBA
Kasdien naudojamės ,,Katino dienos“ užduočių knyga. Tai vos tik būna žodžiai, naudoju juos lavinti rašymo ir skaitymo įgūdžius. Pavyzdžiui, sudėlioti žodžius iš mūsų kartoninių raidžių arba perrašyti juos į sąsiuvinį.
Taip pat tęsėme mokymasi kurti istorijas. Šikart jau gimė trumpa iliustruota istoriją, kurią kasvakar vaikai skaito vienas kitam.
ISTORIJŲ KŪRIMAS SU VAIKAIS | TREČIOJI PAMOKA
Abiems vaikams reikia lavinti kalbą, tam tikrų garsų tarimą. Ir viskas prasideda nuo artikuliacinės mankštelės. Iki tol naudojome savo sukurtą žaidimą:
KALBOS UGDYMAS
Bet su laiku tai tapo rutina. Ir štai į pagalbą atėjo kaip tik Liucijaus leidykloje paskelbtas išpardavimas 🙂 Radau žaidimą artikuliacinio aparto judesių lavinimui (liežuvio, lūpų, skruostu makšta). Žaidimas turi daug variantų, tad užteks ne vienam mėnesiui. Pradėjome nuo stalo tipo žaidimo „Varlės kelionė labirintu“, kuriame laimi visi! 🙂
MATEMATIKA
- Mokydamiesi patys skaičius ir kiekius (1-10), taip pat padėjome ir mažąjai sesutei. Visi namuose ieškojome objektų, kurie atitiktų tam tikrus skaičius.
- Tęsėme linijų ir kreivių temą (atkreipiame dėmesį, kad viskas susidėda iš jų).
- Naudojome žaidimo „Minecraft“ kūrybinš rėžimą susipažinti su tūrio sąvoka (naudojome blokus).
- Susipažinome su „daugiau – mažiau“ simboliais ir reikšme. (Daugiau – iššižiojęs krokodilas, norintys daugiau valgyti, o mažiau – paukščiuko snapas, kuris nori pasilikti daugiau savo burnoje. Tokios asociacijos pirmam kartui padėjo).
- Radau (pasibandymui) keletą „Numicon“ Explorer 1a užduočių lapų ir panašu, kad mums labai patiko. Mokėmės sudėties ir skaičių eiliškumo. Ieškosime kur rasti daugiau 🙂 (Nemokama knygelė: https://www.wilnecotejnrandheathfieldsinf.co.uk/attachments/download.asp?file=103&type=pdf).
Numicon (skaičių sekos) Numicon (sudėties veiksmai) Daugiau – mažiau
SKAIČIŲ DETEKTYVAS NAMUOSE
ŠVIESOS STALAS | LINIJOS | LABIRINTAS
PASAULIO PAŽINIMAS | MOKSLAS
Plėtojome dvi temas: kaip gaublys virsta žemėlapiu ir paukščiai (kur dingsta mūsų pažįstami paukščiai, migracija, paukščių sandara, lizdų įvairovė ir kuo minta). Šioms temoms skyrėme daug laiko tyrinėjimui gamtoje. Nuostabu stebėti kaip įprastas pasivaikščiojimas virsta įdomiausia kelione, kai atsiranda tikslas.
ŽEMĖLAPIS | KAS JIS?
PAUKŠČIAI | MIGRACIJA
ŽMOGUS. SVEIKATA. EMOCINIS INTELEKTAS
Susipažinome su saugiu elgesiu namuose, bei žaidimų aikštelėje. Patys formavome taisykles, nes man atrodo labai svarbu, jog pirmiausia vaikai patys suvoktų kodėl reikalingos taisyklės ir tada bandytų jas formuoti jau iš savo patirties, (kur patys nukentėjo ir pan.), o ne būtų primestos suaugusiųjų. Susipažinome ir su pirmąją pagalba, asmenine higiena.
SAUGUMAS ŽAIDIMO AIKŠTELĖJE
SUSIŽEIDIMAI
Mes žinome kokia vaikų komunikacija trapi: jie vieną minutę dirba iš vien, kitą – jau pešasi, veria ir pan.. Mūsų šeimoje skiriame labai didelę laiko dalš būtent komunikavimo įgūdžiams ugdyti. Tad vienas iš pratimų atlikome pasikalbėti apie mūsų siunčiamas emocines bangas kitiems.
EMOCINĖS BANGOS
MENAI
Vienas iš kūrybinių užsiėmimų buvo gėlių koliažas. Apsilankėme Šiaulių akademijos botanikos sode, stebėjome kaip pasikeitė au matyti augalai, kaip atrodo gėlių ir medžių sėklos. Tai vaikai kūrė įkvėpti šeimos vizito sode.
KOLIAŽAS ,,GĖLĖS”
Kaip visada įtraukių kažkokią veiklą, kuri padėtų sūnui įsijausti į mentoriaus vaidmenį. Principas „vyresnis moko mažesnį“ tikrai turi daug teigiamų dalykų, tik žinomą vyresnį vaiką reikia ruošti, kalbėti su juo apie jaunesnių vaikų psichologiją, raidos tarpsnius ir sugebėjimu. Suprasti kitą žmogų – tai iššūkis ne tik vaikui, bet ir suaugusiąjam 🙂 Tad mokomės kartu. Viena iš veiklų, kurioje sūnus mokė sesę – spalvotų objektų kompozicija.
SPALVOTŲ DAIKTŲ KOMPOZICIJA
Ir kaip be tradicinių darbelių, kurie lavintų ne tik smulkiąją motoriką, bet ir supažindintų su siuvimu, nerimu. Gaminome pirštukų lėlytes.
PIRŠTUKŲ LĖLYTĖS
PAPILDOMA INFORMACIJA
Svarbi tema pokalbiui, kad mamai nesisuktų nuolatos galvoje: „Kodėl tik aš turiu viską daryti“. Taip pat, svarbu išgirsti ir kaip į viską žvelgia vaikai, vyras. Nustembi kaip dažnai kitų daromų pastangų net nepastebi…
PAREIGOS ŠEIMOJE
APIE LAISVĄ VAIKŲ LAIKĄ
Savo mokymosi procesą skirstau taip: per dieną 2-3 val. skiriu ugdomąjąi veiklai ir likęs laikas – mokymasis gyvenimo pagrindų (bendravimas, žaidmas su kitas vaikais, savęs pažinimas, laisvo laiko planavimas). Pastebėjau ne tik savo šeimoje, bet ir išgirdau iš draugų, kad yra labai svarbu, jog vaiko galva visada būtų užimta. Girdėjau, kad vis daugiau tėvų palieka vaikams visišką laisvę patiems susigalvoti ką veikti, kad nuobodulys skatina kūrybą ir pan. Bet tai veikia ne visada ir ne su visais vaikais. Mūsų prigimtis tokia – jeigu neturime aiškios krypties, ką veikti, mes prisigalvojame visokių nereikalingų dalykų, o ypač vaikai. Tad čia, sakyčiau, toks gyvas ir nenuspėjamas dalykas, kuris nuolat kinta. Kartais vaikai puikiausiai žaidžia kartu, sugalvoja ką veikti ir be mano įsikišimo. Šaunu, bet kartais jaučiasi, kad vienas iš jų ar net abu neturi tiesiog noro, įkvėpimo. Tada labai svarbu sureaguoti ir nespausti: „Tai eik, pažaisk kažką, susigalvok, juk turi tiek visko“. Reikia suprasti, kad jiems reikia krypties, priešingu atveju vaikai tiesiog ims peštis, trukdyti vienas kitam ir mes būsime nelabai laimingi. Kam ta įtampa namuose, jeigu galima užbėgti tam už akių? 🙂
Šiam kartui tiek.