Nuostabioji Loris Malaguzzi, Reggio Emilia pedagogikos tėvos, poema:
Negali būti. Šimtas ten yra
Vaikas sukurtas iš šimto.
Vaikas turi
šimtą kalbų,
šimtą rankų,
šimtą minčių
šimtą būdų mąstyti, žaisti ir kalbėti.
Visada šimtą.
Šimtą būdų klausytis,
nustebti, mylėti.
Šimtą džiaugsmų
dainuoti ir suprasti šimtą žodžių,
atrasti
šimtą pasaulių,
sukurti
šimtą pasaulių
svajoti.
Vaikas turi
šimtą kalbų
(ir dar šimtą šimtą daugiau),
bet jie pavogia devyniasdešimt devynias.
Mokykla ir kultūra
atskiria galvą nuo kūno.
Jie liepia vaikui:
mąstyti be rankų,
daryti be galvos,
klausyti, bet nekalbėti,
suprasti be džiaugsmo,
mylėti ir nustebti
tik per Šv. Velykas ir Kalėdas.
Jie liepia vaikui:
atrasti pasaulį, kuris jau yra, nors iš šimto jie pavogia devyniasdešimt devynis.
Jie sako vaikui:
kad darbas ir žaidimas,
realybė ir fantazija,
mokslas ir vaizduotė,
dangus ir žemė,
protas ir sapnas
yra dalykai,
kurie negali būti kartu.
Taigi, jie sako vaikui, kad nėra ten šimto.
O vaikas atsako:
Negali būti. Šimtas ten yra.
LORIS MALAGUZZI
Viskas tuo ir pasakyta…