Kasdien skiriame laiko pasiruošimui skaitymui ir rašymui. Vienos iš naudojamų priemonių – šiurkšiosios raidės (sandpaper letters).
Kaip Maria Montessori savo metode aprašė, šiurkščiąsias raides naudojame rankos judesiams lavinti (prieš tai atlikus parengiamuosius lytėjimo pratimus).
Kažkaip mačiau tokias priemones jau anksčiau ir, tik susipažinusi su Montessori, supratau kokia jų paskirtis. Pirmiausia, jeigu vaikas nėra tinkamai paruošęs savo pirštų pagalvėlių, įvaldęs lietimo technikos, tai šiurkščiosios raidės nebus tokios efektingos. Jų tikslas, kad vaikas, liestamas šiurkštųjį paviršių, vestų pirštus būtent raidės forma. Vaikas pats jaučia ar apvedžiojo teisingai ar pirštukas nuslįdo nuo raidės. Taip lavinasi riešas ir ruošiasi tikrų raidžių rašymui.
Besiruošiant skaityti, pastebėjau ir vėliau daug logopedų patvirtino mano pastebėjimus, kad raides svarbu tarti taip, kaip jos skamba žodyje. Jeigu žodis ,,mama”, tai ir tariame m-m a-a m-m a-a (o ne em – a – em -a). Kad vaikai girdėtų raidės tarimą įvairiuose žodžiuose naudojau korteles su raidėmis vienoje pusėje, o kitoje – paveiksliukas su pilnu žodžiu.
Naudojome kelis garsus (a, o, t, m, s, d) ir atlikę užduotį padėjome priemones į lentyną. Vaikai jau žino kaip jas naudoti, tai palieku patiems pasirinkti laiką praktikuotis.