Idėja – sukurti savo miestą, aptarti kokios taisyklės reikalingos, kad miesto gyventojai gyventų draugiškai, visiems būtų gerai.
Mūsų šeima vertina visuomenės priimtų taisyklių laikymasi. Nenorėjau teoriškai aiškinti apie tas taisykles, labiau norėjau, kad vaikai patys pagalvotų, kas jiems atrodo svarbu ir kodėl reikalingi bendri susitarimai.
MIESTO STATYBA
Žaidimą pradėjome nuo savo namų kūrybos, tai, žinoma, užėmė daugiausia laiko.
Tada pradėjome planuoti miesto išdėstymą, kur bus namai, kokių paslaugų mums reikia. Sukūrėme biblioteką, parką, kavinukę ir ligoninę. Sūnui buvo svarbios sankryžos ir šviesaforai. Tad įrengė vieną.
ŽAIDIMAS
Kai viskas buvo įrengta, vaikai pradėjo žaisti laisvai. Bet turbūt įsivaizduojate kaip greitai tarp vaikų kyla nesutarimų kas už ką atsakingi, kodėl vienas užkliuvo už kito namo ir pan.. O aš ir laukiau to momento.
Tada galėjau pradėti viską nuo pradžių. Sutelkti vaikams siuvome kojinių lėlytes, Piktulius, kurias naudojau toliau kaip personažus.
Paprašiau įsivaizduoti, kad šis naujas miestas yra draugystės miestas. Tai kokios taisyklės ar bendri susitarimai mums padėtų išlaikyti draugystę, gerą nuotaiką visiems? Taip gimė keletas pagrindinių taisyklių, kurios vaikams pasirodė svarbios:
- nešiukšlinti;
- saugoti kito namus;
- daryti tai, ką moki geriausiai (vienas verda arbatą, kitas – gydytojas);
- visas miestas sukurtas visiems, čia nesvarbu kas vyresnis ir protingesnis, visos paslaugos prieinamos visiems;
SVARBU! Be suaugusio pagalbos vieniems vaikms niekaip nepavyktų laikytis tokių taisyklių, mat jos priešingos toms, kurias vaikai mato visuomenėje. Tačiau palaikant tokią ,,draugystės dvasią” bent jau leido vaikams pamatyti, kad, kai pats labai labai stengiesi, tave palaiko kiti – įmanoma gyventi pagal kitokią tvarką. Ir svarbiausia, kad viduje jautiesi gerai. Ne vienas. Jauti, kad visi žaidžiame kartu.
Žinau, kad vieno tokio žaidimo neužtenka, tai turi būti kasdienė tema visose veiklose. Tik taip įmanoma užauginti kitokią kartą, kartą, kuri griaus senus stereotipus ir ieškos tikrų žmogiškųjų santykių dėsnių.