ISTORIJŲ KŪRIMAS SU VAIKAIS | LEGO

Šitą pratimą naudoju, kai noriu, kad vaikai ne „galvotų istoriją iš oro“, o turėtų aiškų karkasą ir konkrečią užduotį. Jis tinka ir skirtingo amžiaus vaikams: mažesni daugiau stato ir pasakoja, vyresni daugiau rašo.

PRIEMONĖS

– Mažų lapelių (geriausia kelių spalvų)

– Rašiklių / pieštukų LEGO (ar kitos konstravimo detalės)

EIGA

1) Susikūrėme 4 krūveles

Lapelius suskirstėme į kategorijas (patogu daryti skirtingomis spalvomis):

HEROJUS (kas?) NORAS (ko nori?) TRUKDIS (kas trukdo?) VIETA (kur vyksta?)

Jei norisi supaprastinti, galima palikti tik 3 krūveles: Noras – Trukdis – Vieta, o herojų vaikai susigalvoja patys.

2) Prirašėme variantus į kiekvieną krūvelę

Kiekvienas vaikas į kiekvieną kategoriją parašė po kelis lapelius.

Mažiausiui planavome leisti piešti simboliais, bet jis norėjo būti kaip visi, tad man tyliai pasakė savo variantus – aš užrašiau.

3) Ištraukėme po vieną lapelį iš kiekvienos krūvelės

Traukėme atsitiktinai: 1 Herojų 1 Norą 1 Trukdį 1 Vietą. Iš to gavome istorijos pagrindą (situaciją + konfliktą).

4) Pastatėme LEGO sceną (vieną „kadrą“)

Užduotis buvo pastatyti ne visą istoriją, o vieną aiškų momentą – tarsi filmo sustabdytą kadrą, kuriame jau matosi:

Ko herojus siekia (noras) Kas trukdo (konfliktas) Vienas svarbus objektas (raktas, žemėlapis, mygtukas, laiškas ir pan.)

Taip scena automatiškai tampa „apie kažką“, o ne tiesiog gražus statinys.

5) Parašėme istoriją pagal pastatytą sceną

Pasirinkome formatą pagal amžių.

6) Pabaigoje trumpai pristatėme

Kiekvienas vaikas: parodė LEGO sceną, perskaitė arba papasakojo istoriją, pasakė vieną sakinį: kas primena, kad tai istorija apie norą ir trukdį.


Kodėl šitas pratimas veikia

Vaikui nebereikia „išgalvoti visko“ – jis gauna aiškų karkasą. LEGO suteikia konkretumą: istorija remiasi į matomą situaciją. Skirtingi vaikai gali prisijungti per skirtingas stiprybes: vieni kuria idėjas, kiti stato, treti rašo.