ISTORIJŲ KŪRIMAS SU VAIKAIS | PERSONAŽO VAIZDINYS

Nutariau pakartoti jau atliktas užduotis iš Andrew Wright knygos “Creating stories with children”. Praėjus metams, vaikai visai kitaip jas supranta.

Šiandien mokėmės sukurti personažo vaizdinį, remiantis informacija apie save. Kartais vaikams sunku sukurti įdomių faktų ar savybių. Taigi, naudojome mane kaip tiriamąjį objektą. Ant balto popieriaus lapo apvedžiojom mano kontūrą (tik kontūrą, jokių akių ar pan.).

Tada kartu bandėme atsakyti klausimus:

◦ Išvaizda (kokia mano nosis, akys, plaukai, gal yra kokie specifiniai bruožai);

◦ Pomėgiai (ką veikiu daźniausiai, kas patinka, kas nepatinka, hobis, svajonės);

◦ Ko bijau ir nemėgstu;

◦ Kuo dirbu;

◦ Kokie ryškūs charakterio bruožai;

◦ Kur ir kaip gyvenu.

Klausimų gali būti ir daugiau. Visą informaciją tai piešėme, tai užrašėme ant mano kontūro piešinio.

Tada suvaidinau trumpą siužetą, parodantį visus užfiksuotus punktus. Vaikai pamatė kaip personažo vaizdinys papildo istoriją.

Tada dar viena praktinė užduotis – nupiešti kontūrą būsimo personaźo. Tada atsakyti į tuos pačius klausimus, bet jau apie save. Vėliau atitinkamai sukurti piešinį su personažu.

Kadangi esame tik trys, tai buvo reikalinga tokia modifikacija. Knygoje užduotį atlieka grupė vaikų, kurioje vaikai susikeičia piešiniais ir turi atspėti koks vaikas kokį personažą piešė.

SVARBU! Prieš pradedant bet kokį kūrybinį užsiėmimą, reikia vaikams perjungti smegenis į kūrybinį rėžimą. Tai padaryti padeda trumpi fizinai pratimai ar grupiniai žaidimai (pvz.: susiriesti į kamuoliuką, o tada ištempti visą kūną, pasistiebti kiek galima, arba pažaisti atminties žaidimą ,,Siųsk garsą” (dalyviai susėda ratu, vienas pasako kažkokį garsą, antras pakartoja ir prideda savo, ir taip ratu).

Visi užsiėmimai pagal Andrew Wright knygą: https://ugdymasirauklejimas.lt/home/category/ugdymas-namuose/istoriju-kurimas-su-vaikais/