Tęsėme trijų dalių istorijų schemą tik šįkart labiau kaip improvizacinį žaidimą (panašiai kaip būna tie istorijų kūrimo kubiukai, tik mes piešėme ant lapelių).
Prieš atliekant šį mini pratimą svarbu, kad vaikai būtų susipažinę su šiomis pamokomis (https://ugdymasirauklejimas.lt/home/istoriju-kurimas-su-vaikais-penktoji-pamoka/ ir https://ugdymasirauklejimas.lt/home/istoriju-kurimas-su-vaikais-sestoji-pamoka/), nes tai kaip ir tęsinys.
NUO KO PRADĖJOME?
Išdalinau kiekvienam vaikui po 3 lapelius, piešimo priemones. Prisiminėme kaip atrodo trijų dalių istorijos:
- Yra veikėjas ir jis susiduria su problema (kyla noras ar kažkas atsitinka);
- Veikėjas bando ją išspręsti;
- Finalas (situacijos pabaiga).
Taigi, pirmuose lapeliuose visi piešėme savo herojus ir užuominas į tai, kad jam nutiko. Tada antruose lapeliuose (nebūtinai tęsti tą pačią istoriją, nes lapeliai bus sumaišyti) jau piešėme sprendimą, o paskutiniuose – kulminaciją.
KELI PASAKOJIMO BŪDAI
Vienas – sumaišyti visus lapelius ir paprašyti vaiko išsitraukti 3. Ir iš jų sukurti istoriją (kiek įmanoma su logiška seka).
Antras – iš visų lapelių sukurti ilgą istoriją.
Trečias – traukti po vieną lapelį iš trijų krūvelių (sudėtų pagal piešimo seką, kurią aprašiau anksčiau).
Tad smagaus žaidimo ir jums! 😘
Ankstesnias pamokėles rasite: https://ugdymasirauklejimas.lt/home/category/ugdymas-namuose/istoriju-kurimas-su-vaikais/
Pratimai atliekami remiantis knyga “Creating stories with children” Andrew Wright