KUBAI | MONTESSORI

Maria Montessori kaip vieną iš pirmųjų didaktinių priemonių nudojo kubus (rožinî bokštą).

Kaip ir kodėl atliekamas pratimas galima paskaityti Montessori metodo knygoje arba radau tokį vaizdo įrašą (kažkur ties viduriu pristato rožinî bokštą) https://youtu.be/3Z0xVwo4a_4.

Apie Montessori metodą ir priemones rašiau čia: https://ugdymasirauklejimas.lt/home/montessori-ugdymo-metodas/

Mes savo kubus radome komise, jie buvo dekoruoti labai spalvotai. Kadangi jie iš medžio, tai visą margumyną nušveičiu švitriniu popieriumi. Liko švarūs, skirtingų dydžių kubai, kuriuos planavau nudažyti rožine spalva ☺️.

Žvelgiant vaiko akimis, nelengva uždėti pačius mažiausius ant bokšto viršūnes, jo nenugriaunant.

Turbūt svarbu paminėti, kodėl verta naudoti priemones, kurios nesupainioja, neblaško vaikų. Jie turi aiškiai suprasti ką reikia daryti ir kokia yra klaidų kontrolė.

Vienas iš pavyzdžių, kai naudojame abėcėlę, kurios kiekviena raidė skirtingų spalvų. Tai pasakius raidę ,,A”, vaikui asociacija kils su spalva, ne pačia raide. Dėl tokių dalykų Maria Montessori naudojo vienos neutralios spalvos priemones. Man tai labai padėjo organizuojant aplinką: tai kas per daug blaško, painioja – slepiame.