KŪRYBINIS RAŠYMAS | VEIKĖJO KŪRIMO DIRBTUVĖS

Šia serija pratimų noriu po truputį prisijaukinti veikėjo portreto kūrimą (tiek vidinio, tiek išorinio). To reikia ne tik kuriant istorijas, bet ir piešiant, gaminant personažus, žaidžiant vaidybinius žaidimus.

Veikėjo kūrimo dirbtuvės

Veikėjo daiktų kuprinė

Kiekvienas veikėjas turi savo ypatingus daiktus, kuriuos visada nešiojasi su savimi.

  • Pratimas: turime sugalvoti, ką veikėjas visada nešiojasi savo kuprinėje. Tai gali būti kokie nors keisti, naudingi ar net magiški daiktai.
  • Klausimai: Kodėl veikėjas turi šiuos daiktus? Kaip jie jam padeda? Ar jie turi kokią nors paslaptį?
  • Papildoma idėja: Sukurkime situaciją, kurioje vienas iš tų daiktų veikėjui labai padeda ar išgelbsti.

Veikėjas prieš veidrodį

Įsivaizduokime, kad veikėjas stovi prieš veidrodį ir apmąsto savo išvaizdą bei savybes.

  • Pratimas: Parašykime arba papasakokime, ką veikėjas galvoja apie savo išvaizdą ir charakterį. Galbūt veikėjas nėra patenkintas kažkuo? Gal jis turi ypatingą ženklą ar ypatingą aprangą?
  • Klausimai: Ką veikėjas mato veidrodyje? Kaip jis jaučiasi dėl to, ką mato? Ar jis nori kažką pakeisti savyje?

Veikėjo namai

Veikėjo namai gali būti puikus būdas suprasti daugiau apie jį.

  • Pratimas: aprašykime arba nupieškime, kaip atrodo veikėjo namai. Tai gali būti mieste, miške, kalnuose ar net povandeniniame pasaulyje.
  • Klausimai: Kur gyvena veikėjas? Kokia yra jo namų aplinka? Ar jis mėgsta ten gyventi, ar norėtų gyventi kažkur kitur?

Veikėjo draugas arba priešas

Kas yra veikėjo geriausias draugas arba didžiausias priešas?

  • Pratimas: Vaikas turi sugalvoti veikėjo draugą arba priešą. Ar draugas turi kokių nors ypatingų sugebėjimų? Ar priešas turi kokią nors ypatingą priežastį nemėgti veikėjo?
  • Klausimai: Kas yra veikėjo geriausias draugas? Kodėl jie yra draugai? Kas yra didžiausias priešas? Koks yra jų konfliktas?

Kokios yra veikėjo baimės?

Baimės padeda sukurti įdomų charakterį, nes jos dažnai priverčia veikėją augti ir susidurti su sunkumais.

  • Pratimas: sugalvokime, ko veikėjas labiausiai bijo. Tai gali būti kažkas realaus (pvz., aukštumų) ar fantastinio (pvz., milžiniškų robotų).
  • Klausimai: Ko veikėjas bijo labiausiai? Ar jis bandė nugalėti savo baimes? Kaip tai paveikia jo nuotykius?

Po bent keletos iš šių pratimų, siužetas vystosi kur kas kitaip.