Vaikai neturi abstraktaus mąstymo, tad labai svarbu organizuojant užduotis atsižvelgti į vaiką, o ne taikytis prie to, kaip man atrodo aiškiau ir geriau. Mat suaugęs ir vaikas mąsto visai skirtingai.
M. Montessori savo metodinėje medžiagoje daug kur rašo apie tai, apibūdina kokiu būdu pateikti vaikams informaciją, kad jie ją pajaustu patys savimi. Svarbu ne žinios, o jausminis suvokimas, kuris lieka tavyje, sukurdamas pagrindą dar laukiantiems etapams. Visame kame yra procesas.
Vienas iš tokių pavyzdžių yra šis – skaičių esmė ir jų abstrakti ištaiška. Sūnus girdėjo žodžius ,,vienas, dešimt, šimtas, tūkstantis”, tačiau tik galėdamas juos palyginti pajuto koks yra didelis skirtumas tarp 1 ir 1000.
Maria Montessori metode yra naudojami karoliukai (spec. karoliukų grandinės), bet mes jų neturime, tad panaudojau pupeles 😁🤷🏻♀️. Sutinku, kad tai nėra visai tai, kas tos grandinėlės, tačiau mane domina pats principas, kad vaikas suvoktų skirtumus.