Tikrai ne vieną patalpinome įrašą kaip tapome gėlių natiurmortus. Vieni darbai studijiniai, kiti – pasakojantis kaip pradėti tapyti natiurmortus, treti – tiesiog priminimai apie tokį dalyką.
Nuo ankstyvo pavasario vaikai auginosi savo dekoratyvines saulėgrąžas, tad pirmoji mintis buvo parsinešti jas namo ir įamžinti.
Planas buvo tapyti guašu, bet sūnus norėjo pastele. Iš esmės, jokio skirtumo kol užsiėmimas nėra dedikuojamas konkrečiai guašo technikai mokytis.
Piešimas gali prasidėti nuo pasižymėjimo pieštuku arba tiesiai su pasirinkta priemone. Kol vaikai buvo mažesni, tai didelių pastangų nereikėjo ,,vedant” per meno pamokas. Jiems viskas įdomu, nebijo tepliotis, bandyti ir pan.
Vyresni vaikai irgi ieško, tik jau kitokiu būdu. Tad vasarą daug domėjausi kaip vaikams vesti meno užsiėmimus. Ir labiausiai patikęs patarimas buvo: prieš pradėdami pamoką, išsikelkite prioritetus. Tai yra, kur bus akcentas.
Tai gali būti tekstūra, spalvos, formos, kompozicija, kontrastas ir t.t. Taigi vaikams bandžiau akcentuoti kompoziciją (gėlės išsišakojimą), bei formą (žiedo, lapų). Kitus dalykus leidau rinktis ramiai, kaip jie jaučia.
Nedraudžiau piešti kaip nori, tiesiog darbo metu vis keli klausimus: ,,Atkreipkime dėmesį į lapus, kokia jų forma, krašteliai, o kaip jie sutvirtinti su kotu? Kokios formos yra saulėgrąžos šerdis? O lapeliai? Koks yra gėlės kotas?” ir pan..
Manau, kad pavyko visai neblogai. Tik pačiai dar reikia praktikos dar tiksliau išsikelti ko mes siekiame šiame užsiėmime. Jeigu jis pažintinis – turime pažinti kažką. Jeigu eksperimentinis – kažką atrasti. Visada turi vykti procesas. Judėjimas pirmyn iš taško A į tašką B. O kas tie taškai? Kaskart teks išsigryninti 😉.