PAJAUSTI LAIKĄ

Neseniai sūnus parodė susidomėjimą laikrodžiu, laiku, kalendoriumi. Tad galvojau kaip jam paaiškinti tokį abstraktų dalyką.

Pradėjome nuo to, kad laikas yra žmonių susitarimo rezultatas. Yra skirtingos laikos juostos (rodėme gaublyje). Atradau iš Lidl buvome pirkę laikroduką su užduotimis. Jame pirma nustatėme lygines valandas (kaip 12:00, 1:00 ir pan.), tada pasukome 5min pirmyn (išsiaiškinome kaip skaičiuojamos sekundės) ir pakartojome vėl valandas bei minutes. Ant pinto padėkliuko dėliojome savo laikrodį (labiau dukrai skirta buvo, kad pasikartotų numeraciją 1-12).

Mačiau kaip sūnui buvo nelengva susigaudyti kas ta valanda, minutės ir sekundės. Skaičius jis pažįsta ir gali pasakyti, bet aš norėjau, kad kažkaip pačius laiko intervalus pajaustų.

Tad pažėriau karoliukų ir ėmėme grupuoti juos po 10 į 6 krūveles, taip sudarydami 60 minučių (ar sekundžių). Siekia buvo suverti visas 12 valandų bet įveikėm tik 10 🙈🤪. Niekaip nebesugebėjom dar 2 suverti.

Bet įdėtos pastangos buvo geras atspirties taškas – buvo galima skaičiuoti kokiu greičiu juda sekundė, minutė ir valanda 🙂 nes visą valandą nieko neveikėm tik vėrėm karoliukus. Žinoma, paminėjau ir faktą, kad laiko pojūtis priklauso ir nuo žmogaus būsenos, veiklos ir pan. Bet manau sūnus suprato iš kur atsiranda tie skaičiai 1 valanda = 60 minučių, 1 minutė = 60 sekundžių, 1 diena = 24 valandos.

Vėrimo veikloje darbo sau rado ir dukra. O pklausta kaip sekasi, atsakė: ,,Mama, aš lavinu smegenis”. (Smulkioji motorika 😁).