Arba priešingų spalvų schema.
Mūsų pokalbis:
– Vaikai, šiandien kalbėsime apie spalvas. Pamenate kaip turėjome serija užsiėmimų su vienos spalvos atspalviais? Raudona? Mėlyna? (Vaikai pratęsė kitas spalvas). Taip, tai šiandien susipažinsime kokios spalvos su kokiomis draugauja, kad sukurtų tarpusavyje pusiausvyrą.
– Pažvelkime į spalvų ratą. Prisimenate pagrindines tris spalvas? (Vaikai atsakė: mėlyna, geltona, raudona). Suraskime jas spalvų rate. O kas nutinka jas sumaišius? (taip pat rodome spalvų rate, vaikai mato vizualiai sąsajas: geltona + raudona = oranžinė, raudonas + mėlyna = violetinė, mėlyna + geltona = žalia). O dabar pažiūrėkime kokia spalva yra priešinga mėlynai (oranžinė), o raudonai (žalia), o geltonai (violetinė). Teisingai. Tai šitos priešingos spalvos, būdamos viename paveiksle sukuria papildančių (arba priešingų) spalvų harmoniją. Dizaineriai vartoja žodį ir schema. Daug meninkų naudoja šias spalvų derinimo taisykles.
– O dabar pasitinkite kokį derinį jūs norėtume šiandien išbandyti. (Sūnus pasitinko žalia + raudona, o dukra mėlyna + oranžinė).
– Išduosiu dar vieną paslaptį. Spalvos, kaip ir viskas aplink mus, konkuruoja viena su kita. Tad jeigu norime sukuri balansą tarp jų, reikia apsispręsti kurią spalvą norime išryškinti (padaryti labiausiai matomą), o kuri spalva sukurs foną. Viena spalva be kitos negali, tačiau jeigu bus abi labai ryškios arba abi labai tamsios – paveikslas gali gautis nuobodus, neįdomus, tad viena ryškesnė spalva gali sukurti žaidimą popieriaus lape! Na, tai kurios spalvos pas jus bus ryškiausios?
(Knygelėje ,,Kaip aš sutikau savo baubą” labai aiškiai galėjau parodyti kaip iliustratorius naudojo būtent šias schemas. (Akcentuojant tik dvi spalvas, nors naudojamos trys)
– Gerai, tęskime. Kiekvienaa turime po su popieriaus lapus. Viename lape piešime tik viena spalva, gaminsime įvairius jos tonus ir atspalvius. Mūsų galitinis paveikslas bus sudarytas iš dviejų sluoksnių, galėsite arba pirmąji sluoksnį prakirpti, praplėšti, arba ant jo viršaus užklijuoti kitos spalvos iškarpas.
– Pasitinkime kokia spalva pradėsime ir tegul smagumynai prasideda!
(Pirmuosius lapus dengėme pasirinktomis spalvomis, vaikai naudojo įvairių dydžių teptukus, volelį, kempines).
– Noriu pasidalinti dar viena tapytojų paslaptimi! Kad paveikslas būtų nenuobodus, nes tapome tik viena spalva, galime pasitikrinti jame esančius tonus. Kas yra tonas? Pamenate? Tai tos pačios spalvos tamsumas arba šviesumas (mes darėme tokius ekperimentus į spalvą įdėdami baltos ir juodos). Taigi, kaip patiktinti? Paimame telefoną ir fotokameroje parenkame juodai- baltą rėžimą (parodau vaikams kaip išsiskiria tamsesnės vietos ir pan.)
Baigus pirmąjį sluoksnį išsiplovėme teptukus, maišymo paletę, pasikeitėme vandenį. Tada nutapemė antrąjį sluoksnį, pasirinkta spalva.
Turėjome pertraukėlę (kol nudžiūvo piešiniai), o po jos tęsėme. Sūnus pasirinki abi technikas – prakirpti žalią foną, kad matytųsi raudonas ir papildomai klijavo žalias detales. Dukra kirpo įvairias formas iš oranžinio fono ir klijavo ant mėlyno, papildė kreidelėmis.
Vaikai labai įkvėpti užsiėmimo, prašė pakartoti su kitomis spalvomis 🥰