– Vaikai, tai molis! Susipažinkime!
Pirmoji pažintis su moliu – fizinis kontaktas.
Prieš pradedant naudoti molį kaip meno priemonę, vaikai turi suprasti kas yra molis.
Pirmasis užsiėmimas – tai tyrinėjimas visu kūnu, kviečiant vaikus užlipti ant molio gabalo, įspausti pėdas, rankų pirštus, paspausti alkūnėmis ir kelėnais. Taip gimsta kontaktas tarp vaiko ir molio.
Taigi, pirmoji pažintis labiau jausminė, paremta laisvu tyrinėjimu, susipažinimu su medžiaga: kaip ji ,,elgiasi” ir kaip su ja dirbti.
Žinant šiuos pagrindus, ateityje vaikai galės naudoti molį netradiciniems būdams išreikšti mintis, kaip meno priemonę.
‼️ Darbas su moliu kardinaliai skiriasi nuo darbo su plastelinu ar „playdough“. Molis – tai natūrali medžiaga, kvepianti drėgme. Tikrai verta suorganizuoti vaikams erdvės, kurioje jie galėtų nebijoti išsitepti patys ir nereikėtų saugoti visko aplink.
Kaip organizuoti užsiėmimą?
Pirmiausia paruošiame erdvę: ant grindų paklojame jau nereikalingą antklodę, plėvelę ar didelį popieriaus lapą, padedame visą molio gabalą viduryje, greta pasiruošiame indą su vandeniu ir rankšluosčių (kojoms ir rankoms plauti).
– Vaikai! Susipažinkite, tai molis! Moli, tai vaikai! Molis labai stipri medžiaga. Pamėginkite užlipti ant jo. – Ar pavyktų pakelti šį molio gabalą? Parindenti?
– Kas jeigu pamėgintumėte gabalo viduryje įspausti alkūne? O dabar prie pat krašto?
Vaikams belaipiojant, molis sušils, pakeis formą, galbūt kažkam norėsis atžnybti gabliuką. Laikas neturėtų riboti tyrinėjimo.
Galiausiai viską susitvarkome. Ir ieškome formos kaip aptarti naują patirtį, kokie jausmai užplūdo, ką vaikai žinojo apie molį, kas patiko labiausiai ir pan..