Ši pamoka pačiu laiku, nes sūnus labai susižavėjęs rašymu plunksna. Tad pokalbiai ir temos apie rašto kilmę, abėcėlę, skirtingus raštus ir svarbiausia, apie pačią esmę papaildys mūsų pasiruošimą tiek rašyti, tiek skaityti. Juk raštas gimė iš poreikio komunikuoti, perduoti informaciją, savo vidinę žinutę. Man svarbu, kad vaikai tai suprastų.
Kadangi dukra pagal amžių (2.8m) dar nepretenduotų į šias Montessori pamokas, tačiau ji su mumis, tad ieškau viduriuko (kalbant apie istorijos pristatymą). Jeigu dukrai parodys, kad jau neįdomu – neįdomu taps ir sūnui. Todėl suruošiau jaukų kampelį (mini palapinę), pasiruošiau vieną centinį tašką, kuriame papildomų daiktų pagalba mėginau perteikti rašto kilmę (pagal istoriją, nuoroda gale strapsnio). Turėjome muzikos instrumentų papildyti pasakojimą. Nesigavo visai kaip spektaklis, tačiau įtraukė abu vaikus. Labai džiaugiuosi 😁.
Pasakojimo metu naudojau šias priemones:
- Urviniai žmonės, urvas;
- Žuvis, gyvūnai (medžioklei);
- Kortelės (kur kokia rodyti aprašyta pačioje istorijoje);
- Finikiečių Laivas su gėrybėmis;
- Egiptiečiai žmonės (pirks gėrybes iš finikiečių);
- Piniginė su pinigais (imituoti prekybą);
- Violetinės spalvos daiktai (finikiečių ypatinga prekė – purpurinis pigmentas);
- Korteles segiau chronologine seka ant virvės, prireikė segtukų :);
Labai pasigailėjau, kad pamiršau atsinešti gaublį – būtume kartu ieškoję minimų vietovių.
Šauniai suveikė prožektoriukai – šviesos spinduliukai priedangoje žadino smalsumą bei žaidybinę nuotaiką. Bent jau man tikrai buvo lengviau įsijausti į istoriją.
Didžioji pamoka: Rašto kilmės istorija (https://ugdymasirauklejimas.lt/home/ketvirtoji-didzioji-pamoka-rasto-kilmes-istorija/)
Nuotraukas ieškojau internete. Raktiniai žodžiai:
- Uolų tapyba -> ancient cave painting
- Egipto hieroglifai -> ancient egypt hieroglyphics
- Finikiečių -> phoenician alphabet
- Romėnų -> romanian alphabet
- Graikų -> greece alphabet
- Šių dienų -> modern alphabet
Galima rasti ir palyginimus skirtingų laikotarpių.