SNAIGIŲ STUDIJA

Mes šeimoje stengiamės vaikams paaiškinti apie šį pasaulį iš mokslo pusės. Kad ir kaip būtų gražu pasakoti apie snaiges kaip bučinukus iš dangaus, lengvučius padarėlius ar pan., bet tai būtų saldus melas, painiojantis vaikus.

Vaikams patiko mūsų studija apie snaiges. Pirmiausia pažiūrėjome vaizdo klipą (be smart | snowflakes), kuriame pasakojama kas yra snaigė (vandens lašas) ir kodėl jų formos nevienodos (nes šaldamos vandens molekulės vis susijungia skirtingomis kombinacijomis). Analizavome kokios yra snaigių struktūros (dizaino prasme), pasirinkome keletą jų ir bandėme vizualiai pavaizduoti.

Taip vyliojo pažiūrėti į snaigęs iš arčiau, bet tam turbūt reikėtų mikroskopo lauke, mat mūsų mėginiai vis ištirpdavo nespėjus apžiūrėti. Tačiau ir ledo virsmas vandeniu buvo įdomus. Ypatingai, kai atsinešėme, mūsų akimis žiūrint, švaraus sušalusio sniego, o mikroskopo pagalba pamatėme kiek jame purvo. Vaikai patys pamatė, kad mieste sniegas nėra švarus 🙂 Keletas akimirkų (judantis vaizdas kur kas įspūdingesnis…).

Snaigių tema sukosi kelias dienas. Ir karpėme, ir konstravome, ir vaikai įkvėpti jas piešė.

Sunku suvokti kaip gamtoje viskas veikia, bet ta pažinimo kelionė kerinti…

Viena plius viena plius viena… kaip sako sūnus, miške snaigių koks ,,google”. Hm..?