Tęsiame savo Reggio Emilia įkvėptą užsiėmimų ciklą – susipažinimą su įvairiomis meno priemonėmis.
Šiandien – guašas ir spalvų bei atspalvių gaminimas.
Pasiruošimas: indeliai spalvų maišymui (mes naudojome paletę, bet nepasiteisino, nes buvo per maža talpa maišymui); trys pagrindinės spalvos – mėlyna, raudona, geltona, papildomai balta; maišymo pagaliukai; teptukai (idealiausia kiekviename indelyje po vieną, kad maišomi atspalviai būtų kiek įmanoma grynesni); popieriaus lapai (storesni, skirti tapybai);
Pradžia – pasikartojimas ką jau sužinojome:
⁃ Na, mes šiandien tęsime ekperimentus su pagrindinėmis spalvomis: mėlyna, raudona, geltona. Papildomai sužinosime kas atsitiks jeigu įdėsime baltų dažų. O ar pameni, kaip gaminame antrines spalvas? Kokia spalva gaunasi sumaišius mėlyna su geltona?
Tada judame toliau. Informuojame, kad naujas spalvas gaminsime tuščiuose indeliuose.
⁃ Egzistuoja stiprios, intensyvios spalvos ir labai lengvos, šviesios. Mėlyna yra pati tamsiausia iš visų pirminių spalvų, tada seka raudona, tada geltona. O balta – pati šviesiausia. Tokia yra nuo stipriausios iki silpniausios spalvos tvarka.
Galima paruošti ir parodyti eskizą vaikams, kuriame nupiešti brūkšniai: mėlynas storiausias, tada raudonas siauresnis, tada geltonas dar siauresnis ir galiausia baltas vos matomas, plonas. Kam to reikia? Perteikti vaikams pagrindinę spalvų maišymo taisyklę – pradedame nuo šviesiausios ir į ją įmaišome šiek tiek už ją tamsesnės. Nes pradėjus nuo tamsesnės, jau nebegalėsime laipsniškai pašviesinti 😊.
Taigi, kartu su vaikais gaminame įvairiausias spalvas, jų atspalvius, nepamiršdami vis klausti, žadinti jų smalsumą: ,,o kas būtų jeigu…?”
Paprastai vaikams labai patinka šis procesas.
Kai jau sūnus nusprendė, kad jam šiandien atspalvių pakanka, perėjome prie tapymo 😌.
Vaikams, kurie neturi galbūt daug patirties su tapymu, svarbu švelniai paaiškinti kaip reikia laikyti teptuką, kaip juo tepti dažus, kad nebūtų ,,prieš plauką”.
Taip pat stengiamės įtraukti ir užrašų darymą, kad vaikai įprastų viską fiksuoti 🤓👍🏻.