Šis žaidimas gimė iš paprasto smalsumo ir noro suteikti vaikams galimybę pačiupinėti ir išbandyti spalvas kitaip. Idėja atėjo netikėtai, kai pastebėjome, kaip vaikai žavisi šviesos ir spalvų efektu. Pradėjome nuo eksperimentų ir tyrinėjimų savo rankomis, o tai netikėtai virto įdomiu kūrybiniu projektu.
1. Idėjos gimimas
Viskas prasidėjo nuo paprastos veiklos su spalvotomis skaidrėmis ir šviesos šaltiniu. Pastebėjau, kad vaikai mėgsta dėlioti lapelius ant stalo ir stebėti, kaip keičiasi jų spalvos, kai uždedamas vienas sluoksnis ant kito. Taip gimė mintis sukurti kažką interaktyvesnio ir patrauklesnio – tarsi mažą „spalvų laboratoriją“.
2. Medžiagų paieškos
Pradėjau rinkti reikalingas medžiagas – iš pradžių tai buvo tik spalvoti skaidrių kvadratukai, kuriuos radau spintoje. Bet detalių kraštai nebuvo malonūs lietimui mažoms vaiko renkutėms, tad kilo idėja skaidres įstatyti į magnetinius konstruktorius, kuriuos jau turėjome (dvi magnetinės detalės sukimba tarpusavyje, prispausdamos skaidres).
3. Pirmieji eksperimentai
Kai turėjome pagrindines medžiagas, pradėjome eksperimentuoti. Vaikai greitai atrado, kad dedant spalvotas plėveles ant lango ar prie šviesos šaltinio, spalvos susilieja ir keičiasi. Tai sukėlė daug džiaugsmo ir susidomėjimo – netikėti rezultatai skatino toliau tyrinėti. Pradėjome ieškoti būdų, kaip padaryti šią veiklą dar įdomesnę. Pavyzdžiui, įtraukėme skirtingų formų magnetinius rėmelius, kurie suteikė galimybę kurti įvairius derinius ir figūras.
4. Šviesos eksperimentai
Vieną vakarą pabandėme apšviesti spalvotus rėmelius žibintuvėliu tamsoje. Rezultatas buvo stebinantis – spalvų šešėliai ant sienos kūrė magišką atmosferą. Vaikams tai tapo tikru atradimu: jie džiaugėsi, matydami, kaip spalvos susilieja ir sukuria naujus atspalvius. Tai tapo viena mėgstamiausių mūsų veiklos dalių – eksperimentuoti su šviesos kampu ir intensyvumu, stebint, kaip keičiasi spalvų šešėliai. Šviesos stalas irgi papildė teigiamai mūsų eksperimentą.
5. Kūrybinis tyrinėjimas
Įsitraukėme į veiklą visi kartu, ieškodami naujų spalvų derinių. Vaikai pradėjo derinti skirtingas plėveles, kurdami savo „spalvų receptus“. Kai kurie rezultatai nustebino ir mus, suaugusius! Geltona ir mėlyna skaidrės sukūrė žalią atspalvį, o raudona su mėlyna – tamsiai violetinį. Šis tyrinėjimo procesas tapo savotiška spalvų maišymo pamoka realiu laiku, be jokių išankstinių teorinių žinių (nors ir vyresni puikiai žino tą teoriją 🙂 ).
6. Žaidimo vystymas
Laikui bėgant, žaidimas įgavo vis daugiau formų. Į veiklą įtraukėme įvairias geometrines figūras, kurių pagalba vaikai pradėjo kurti sudėtingesnes struktūras ir paveikslus. Magnetiniai rėmeliai padėjo ne tik laikyti plėveles, bet ir tapo tarsi spalvotų blokelių dalimi, kuriuos galima jungti tarpusavyje. Taip konstruktorius tapo ne tik spalvų tyrinėjimo įrankiu, bet ir savotišku statybos žaidimu.
Kuriant šį spalvų tyrinėjimo konstruktorių, išmokau daug dalykų: kaip svarbu leisti vaikams tyrinėti ir atrasti patiems, nenurodant, kaip turi atrodyti galutinis rezultatas. Tai padėjo man netikėtai sukurti veiklą, kuri buvo ne tik edukacinė, bet ir smagi, lavinanti vaikų kūrybiškumą, vaizduotę ir smulkiąją motoriką.