Dienos įgauna savo ritmą, gimsta įprotis, jau matau, kurios veiklos tinka rytams, kada reikalinga pertraukėlė, o ką galime nuveikti vakare, netg kas padeda pasiruošti miegui. Jau ir anksčiau žinojau, ka berniukams (ir vyrams) labai yra svarbus konkretus rėžimas, turi būti aiškūs laiko ir veiklos rėmai. Ir tikrai. Man, kaip moteriai, sudėtinga save įkišti į rėmus, nes reikalų per dieną daug, tenka improvizuoti, kesiti, bet sūnui labai pasiteisino aiškios ribos, žinojimas kada ir ką veikiame. Nors konkrečias temas ar užduotis aš vistik keičiu, bet pati dienotvarkė jau daugmaž nusistovėjo. Iki pietų (13val.) stengiamės atlikti pagrindinę masę suplanotų dalykų, nes jeigu paleidžiu laisvai – tad jie taip įsijaučia į žaidimus, kad tada sunku susikaupti. Tad atlikę kas būtina po pietų einame į kiemą, laisvai žaidžiame namie, kartais sūnus turi sav projektą, mėgsta lego or pan. Aš suruošiu vakarienę, sudedu virti ar kepti ir tada skiriame laiko dažniausiai kūrybiniems užsiėmimams: tapyba, lipdymas, šviesos stalas. Pastebėjau, kad po pietų vaikai labiau mėgsta dirbti atskirai. Prieš miegą mes kartu skaitome istorijas, pasakas ir BŪTINAI palinkime vienas kitams kažką susapnuoti gražaus….
O štai mūsų dvejų savaičių veiklos (visos veiklos yra pateiktos ir atskirai pagal kategorijas):
KALBA
Prisiminėme kaip rašyti tekstukus su medinėmis raidelėmis, be turėjome Montessori stiliaus kartonines raides. Tekstus naudojome iš knygelės ,,Katino dienos“ bei mėgiamų istorijų. Tęsėme ir savo pamokėles apie istorijų kūrimą. Ir žinoma, pratybos rankos lavinimui, bei mūsų jau mylima knygelė „Katino dienos“ 🙂
MATEMATIKA
Matematikos galima mokytis ir nesimokant: skaičiuojame laiptų pakopas kaskart lipdami jomis (kiek viso yra, kas antrą ir pan.), lauke vis dar aptarime formas, skaičiuojame objektus, kalbame apie matavimą, proporcijas, aukščius ir ilgius.
Namuose gaminome kalendorių (tik rugsėjo mėn.), vaikas turėjo rimtą kartoninio namo projektą, kuriame reikėjo daug matuoti, net ir skaičiuoti. Padėjom sesei su geometrinėmis figūromis, tęsėme pažintį su linijų įvairove, dydžiais.
PASAULIO PAŽINIMAS | MOKSLAS
Gyvūnai – šių savaičių tema. Kalbėjome kokios yra pagrindinės gyvūnų grupės, kodėl jos tokios, kokia informaciją mums suteikia gyvūnų pėdsakai, kokie yra pagrindiniai gyvūnų poreikiai, kur jie gyvena. Na ir netikėtai dar pasidžiaugėme lapų suteikiamomis smagybėmis :).
ŽMOGUS. SVEIKATA. EMOCINIS INTELEKTAS
Susipažinome su peršalimo, gripo simptomais, kaip palengvinti juos, kokie liaudiški ir medicinos būdai stiprinti imunitetą. Taip pat prisilietėme prie žmogui aktualių temų: draugai ir draugystė, konfliktų sprendimas piešiant.
MENAI
Muzikoje naudojame vaizdines korteles (,,Muzika. Vaizdinė ugdomoji priemonė“). Tema buvo – trumpi ir ilgi garsai (ketvirtinės ir aštuntinės natos), dūdelė (pažintis su natomis). Taip pat kažkodėl pamilome knygelę _ Dzyru dzyru :))) Tad mokomės dainelių mintinai.
Pratęsdami studijas apie gyvūnus – analizavome gepardą ir jį tapėme. Taip pat susipažinome su polimeriniu moliu ir jo savybėmis.
LAVINAME KŪRYBINĮ MĄSTYMĄ | GEPARDAS
GERŲ DARBŲ LAIPTELIAI
Norisi po truputį skatinti vaiką reflektuoti apie meno kūrinius (toks ir reikalavimas priešmokyklinio ugdymo programoje), tad šiam kartui akis patraukė animuotas filmas „Jūsų Vincentas“. Turiu perspėti, kad turinys nėra skirtas jaunesnio amžiaus vaikui, nes tai kalbama visgi apie sudėtingą Van Gogo gyvenimą. Veiksmas – po Van Gogo savižudybės, vienas vyras kaip koks detektyvas bando išsiaiškinti kas nutiko. Tad aš iškirpau tik gražias dalis, kurios kalba apie jo kūrybą, gražius atsiminimus.
Kas mane pakerėjo tai, kad animacija buvo kuriama daugiau negu 100 menininkų, filmas pieštas Van Gogo tapybos stiliumi, visa vibruojanti, įtraukianti daug šio genijaus kūrinių. Beje, įdomus faktas, kad Van Gogas būdamas gyvas nutape per 800 paveikslų, o pardavė tik 1. Tik praėjus keliems metams po jo mirties jo menas buvo įvertintas ir jis tapo impresionizmo tėvu. Taigi, mes su sūnumi (po ištraukų peržiūros) iš daugybės Van Gogo paveikslų kortelių (gaminau dar priš pamatant filmą) ieįkojome tų, kuriuos matėme filme. Galiausia sūnus išsirinko vieną jam labiausiai patikusį ir kalbėjome apie jį. Meno kūsinių analizei naudoju 4 klausimus:
- Ką matau (apibūdinimas)?
- Kaip viskas sudėta kartu (analizė)?
- Ką menininkas norėjo pasakyti (interpretacija)?
- Ka tu apie tai manai (refleksija)?
PAPILDOMA INFORMACIJA
Judėjimas
Judėjimui neturime konkretaus plano, žaidžiame ir sportuojame lauke, žaidimų aikšstelėse, su kamuoliu, atliekame pratimus iš knygelės:
Surinkome sąrašą knygelių, kurias naudojame (miksas 3 ir 6 metų vaikams):
KNYGOS | VAIKAMS | 5