ZONOS | PRIEMONĖS

Pirmiausia, pasinaudojau gerai žinoma taisykle – 50 / 50. Tai reiškia, kad 50% žaislų turi būti supakuoti. Nors ir dauguma vaikų daiktų mūsų namuose yra labiau daugiafunkcinės priemonės, tačiau pasitaikė ir žaislu – dovanų. Tad gerai prabėjau pro juos ir sumažinau per pus.

Antras svarbus man dalykas buvo pati erdvė. Ji turi pati iš savęs kviesti kažką veikti. Ir tikrai nėra taip viskas kaip kataloge. Dažnai matome knygose, žurnaluose ar internete tobulai sutvarkytas lentynas, keletą populiariausių montessori priemonių, retro stiliaus paveikslų ir pan. Vaikų erdvė nuolat kinta, vienas priemones keičia kitos. Vieną dieną pradėtas projektas gali būti užbaigtas po kelių dienų arba transformuotis į kažką kito. Sūnus konstruoja, dukra užsinori tapyti, tada sūnus sugalvoja, kad lipdys, o dukra jau plauna teptukus ir ruošiasi skaityti knygas. Žodžiu, veiksmas vyksta. Todėl svarbu, kad visos priemonės būtų pasiekiamos, matomoje vietoje ir nereikėtų kaskart kviesti mamos.

Žinoma norisi erdvės daugiau, bet priimame likimo duotas sąlygas tad turimą erdvę paskirsčiau taip:

VAIKŲ KAMBARYS:

Sporto zona (kopetėlės, gimnastikos kamuolys, minkštas kilimas, veidrodis); meno zona (įv. dažai, popierius, teptukai, voleliai, molbertas, knygos apie spalvas, grafiką, štampukai, skylmušiai, trafaretai ir kitos reikalingos priemonės (stalčiuose)); muzika (draugai padovanojo sintezatorių bei okulėlę, greta laikome knygas apie muziką, garsus, prikungėme prie sintezatoriaus ausines (prireikus vaikai naudoja, kad netriukšmauti kaimynams 😁), papildomas muzikos priemones laikome dėžėje svetainėje, kur dažniausiai vyksta ritmavimas, šokiai ir pan.; mokslas (knygų lentyna, konstravimo priemonės, programavimo robotai, pagal temas papildau įvairiais konstruktoriais, ekperimentų priemonėmis, daiktais); konstravimo zona (keliose vietose kambaryje turime lego, medines kaladėles, šiaudelių architektūros rinkinį); žaidimo zona (liko virtuvėlė, kurios nenorime dar paleisti, joje ne tik maistas ruošiamas, bet ir atliekami įvairūs bandymai, dirbtuvės ir pan.).

SVETAINĖ:

Nemažai laiko kartu praleidžiame svetainėje, tai čia įkūrėme stalo žaidimų, dėlionų kampelį. Kartais kol vienas dirba savo kambaryje, kitas užsiėmimų antranda svetainėje. Taip pat dauguma muzikos, šokio ir vaidybos priemonių apsigyveno šeimos kambaryje.

BALKONAS:

Šiais metais turime dekoratyvinių augalų plantaciją! Iš sėklų auginome per 8 rūšis dekoratyvinių augalų. Vaikai kartu su manimi juos prižiūrėjome. Apie 120 sodinukų išgabenome į sodybą, dar liko apie 50 vnt. sustiprėti. Stebėjimo sumetimais pasilikome ir vieną pomidorą, kuris visai puikiai auga ir balkone 😁. Net ir gyvendami mieste vaikai galėjo susipažinti kaip auga augalai, kokios priežiūros jiems reikia ir pan..

VIRTUVĖ:

Dažnai vaikai sugalvoja sau veiklos ir virtuvėje, kuomet aš gaminu ar tvarkausi. Gera gi būti šalia!

PRIEMONĖS:

Keletas moterų klausė asmeniškai feisbuke dėl priemonių, tai mes per keletą metų prikaupėme, naudojame ir vis papildome:

Piešimo priemonės (spalvoti pieštukai, įvairios kreidelės, akvarelė (kieta ir skysta), kokybiškas guašas, akrilas, teptukai, plamasteriai (brush), ploni markeriai, spalvoti žymekliai, akvareliniai pieštukai, spalvoti geliniai tušinukai, grafitiniai pieštukai, anglis, sangvina, tušas su plunksnomis), akriliniai markeriai, tekstilės markeriai, tekstilės dažai (dar nenaudojome);

Lipdymui: molis, plastilinas (giotto, brangus jis, bet labai kokybiškas), gipso milteliai, plastilinas liejimo formelių modeliavimui;

Įvairios priemonės: žirklės, klijai, lipnios juostelės, spalvotas popierius, spalvotas kartonas, ,,tissue paper”, vatmano lapai, akvarelinia ir piešimo popierius, forminiai skylamušiai, trafaretai, trintukai, droštukai, siuvinėjimo siūlai, lankelis, adatos, mezgimo siūlai, įv. dydžių vašęliai, veltinis (nesuveltas), akrilas (audinio gabalėliai), viela, švitrinis popierius;

Neišvardysiu, bet kasmet prisirenkame gamtos dovanų. Papildome šviesos stalo kolekciją.