Nesu tikra ar mokyklos vadovėliuose kažkas taip klasifikuoja gamtos lygius, bet mane įkvėpe M. Montessori savo metodika ir nuoseklumu, kaip paaiškinti vaikams apie pasaulį kaip nedalomą visumą ir žmogaus, kaip visumos dalies, paskirtį. Matau, kaip mano vaikam tai priimtina ir daug lengviau suvokti kas egzistuoja aplink.
LYGIAI
- Negyvasis (tai, kas nejuda, kas neturi jokių poreikių, tiesiog egzistuoja);
- Augalinis (tai, kam reikia saulės, vandens, jau turi minimalų poreikį kažkam, kad egzistuotų);
- Gyvūninis (tai, kas nori judėti, daugintis, priklausyti bandai, jau turi labiau išsivysčiusius norus);
- Žmogiškas (žmonės, kurie pažįsta ir laikosi gamtos dėsnių, juose yra noras rūpintis kitais trimis lygmenimis ir kitais žmonėmis).

ŽAIDIMAS ,,Atraskime visus keturis gamtos lygius savo namuose”
Ieškome namuose visų 4 gamtos lygių (akmenys, vanduo, gėlės, musės, vaikai ir t.t.). Taip užtvirtiname žinias, pasitikriname ar supratome lygius, ar pastebime juos aplink mus.
NEGYVASIS LYGIS
(Įkvėpti M. Montessori pamokos ,,VISATOS ATSIRADIMAS“)
Norėjosi parodyti mūsų palnetos Žemės didybę. Pasinaudojome virtualiu turu po Amerikos nacionalinius parkus. Apžiūrėjome Kenajaus Fjordus Alaskoje ir Havajų vulkanus Havajuose.
Aptarėme ką manome, ar kažkuris iš aplankytų turų nustebino, ką pastebėjome naujo, kurį gamtos lygį jie atitiktų.
Bendras atradimas buvo, kad tiek ledas, tiek ugnis kaip ir atrodo pavojinti, tačiau jie gamtos įrankiai formuojant naują Žemės veidą.
PIRMA DALIS – ŽEMĖ
Atlikome keletą ekperimentų. Pirmasis buvo dirvos mėginio tyrimas. Tam reikėjo pasikasti į stiklainį žemės iš kiemo (puse stiklainio) ir užpilti vandeniu. Palikti kelioms valandoms nusisloksniuoti ir nusistovėti. Mokėmės kaip aprašyti procesą ir rezultatus.
Antrasis tyrimas buvo dėl žemės rūgštingumo. Maišėme žemę su soda, su actu.
ANTRA DALIS – AKMENYS
Niekada nesusimąsčiau, kad akmenys turi savo gyvenimo ciklą. Buvo proga paanalizuoti.
Aiškinamės kokių rūšių yra akmenys (kaip ir pagal ką jie skirstomi).
TREČIA DALIS – VANDUO
Dar vienas elementas iš negyvojo gamtos lygmens. Pasinaudojome Steamuko siūlomus eksperimentus vaikams su vandeniu.
Nors ir buvo nelengva aprašyti kas vyksta, bet tai svarbu moksle. Padrąsinami vaikai trumpai aprašė kas vyko, o rašydami – mokėsi, mąstė, klausė.
