YOUTUBE “COMPILATION” | ŽALA VAIKŲ PASAKOJIMO ĮGŪDŽIAMS

Kai nusprendėme ugdyti vaikus šeimoje, pradėjau atidžiau stebėti,  kaip skaitmeninės pramogos veikia jų mokymosi procesą. Vienas iš dalykų, kurie ypač užkliuvo, buvo „YouTube“ animacinių filmų kompiliacijos (angl. Compilation). 

Jeigu jums tai naujas dalykas, tai 

žodis „kompiliacija“ reiškia rinkinį, sudarytą iš atskirų dalių ar kūrinių, kurie sujungti į vieną visumą. Tai gali būti įvairių kūrinių, tokių kaip muzika, vaizdo įrašai ar tekstai, surinkimas ir sudėjimas į vieną failą ar publikaciją. Pavyzdžiui, „YouTube“ animacinių filmų kompiliacija yra vaizdo įrašas, kuriame sudėti keli skirtingi animaciniai epizodai į vieną ilgesnį vaizdo įrašą.

Kam to reikia? 

  1. Tai padidina įsitraukimo laiką. Kompiliacijos paprastai ilgiau išlaiko vaikų dėmesį. Vietoj vieno trumpo vaizdo įrašo vaikai gali žiūrėti nenutrūkstamą turinio srautą, kuris padidina bendrą žiūrėjimo laiką.

 2. Didesnės pajamos iš reklamų. Ilgesniuose vaizdo įrašuose galima įterpti daugiau reklamų. „YouTube“ leidžia reklamos įterpimus vaizdo įrašuose, kurie yra ilgesni nei 8 minutės, suteikdama daugiau galimybių gauti pajamų iš reklamų, lyginant su trumpais įrašais.

3. Palankumas algoritmui.„YouTube“ algoritmas teikia pirmenybę ilgesniam žiūrėjimo laikui ir vaizdo įrašams, kurie ilgiau išlaiko žiūrovus platformoje. Kompiliacijos padeda tai pasiekti, todėl šie vaizdo įrašai labiau tikėtina, kad bus rekomenduojami pačio algoritmo. 

4. Patogumas tėvams. Kompiliacijos yra patogios tėvams, kurie nori, kad jų vaikai žiūrėtų ilgesnius vaizdo įrašus, nes nereikia nuolat ieškoti naujų. 

5. Turinio valdymas. Kūrėjai gali efektyviau valdyti savo turinį, sujungdami kelis epizodus į vieną vaizdo įrašą. Tai gali supaprastinti įkėlimo procesą ir padaryti kanalo turinį labiau organizuotą.

6. Žiūrovų išlaikymas. Su kompiliacijomis yra mažesnė rizika, kad žiūrovai paliks kanalą po vieno trumpo epizodo. Tai padeda išlaikyti aukštesnį žiūrovų išlaikymo rodiklį, kas yra naudinga kanalo veiklos rodikliams.

Taigi, kai sužinojau, kad toks dalykas egzistuoja, labai sunerimau kad bus ir kokie bus mūsų vaikai.  Man pasirodė aktualu apie tai rašyti ir atkreipti tėvų dėmesį. 

Suprantu, kad  filmų kompiliacijos „YouTube“ yra patogus būdas užimti vaikus valandai ar dviem, kai reikia susikaupti darbui arba ruošti vakarienę. Ilgesni vaizdo įrašai užtikrina, kad vaikai bus užimti be nuolatinio poreikio keisti turinį. Tačiau pripaźinkime, kad šis patogumas turi savo kainą.

Vis galvoju apie vaiko mąstymo ugdymą. Kompiliacijos realiai suardarko pasakojimo struktūrą ir nuoseklumą.

Vaikams sunkiau kurti logiškai nuoseklius pasakojimus, dažnai jie chaotiški, su nenuosekliais įvykiais. Vaikai negeba atskirti siužeto pradžios, vidurio ir pabaigos. Kiekvienas epizodas kompiliacijoje tarsi šokinėja chaotiškai vienas nuo kito, nesukuria bendro pasakojimo konteksto. Tai lėmia, kad vaikai ima manyti, jog tokia fragmentiška pasakojimo forma yra normali.

Ugdydama šeimoje supratau, kad pasakojimo įgūdžiai yra nepaprastai svarbūs vaikų vystymuisi. Gebėjimas aiškiai ir struktūriškai papasakoti istoriją yra esminis dalykas ne tik mokykloje, bet ir kasdieniame gyvenime. Tai skatina vaikus mąstyti kūrybiškai, geriau suprasti kitus ir efektyviau išsakyti savo mintis. Be to, pasakojimo įgūdžiai yra būtini ruošiantis kalbos egzaminams.

Atsižvelgdama į šiuos pastebėjimus, tikiu, kad negalima pasikliauti niekuo, kas siũloma. Tai dar labiau įkvėpė skirti daugiau dėmesio veikloms, kurios skatina tinkamo pasakojimo įgūdžius, bei gero turinio kūrimą. 

Skaitome knygas kartu, diskutuojame apie istorijas, o aš stengiuosi dažniau užduoti klausimus, skatinančius vaikus mąstyti apie siužeto struktūrą, personažų vystymą ir pasakojimo esmę.

Be to, skatinu vaikus kurti savo istorijas – tiek raštu, tiek žodžiu. Tai padeda jiems suprasti pasakojimo proceso svarbą ir praplečia jų vaizduotę, nes jie ne tik suvokia, kas vyksta istorijoje, bet ir patys aktyviai prisideda prie jos kūrimo. 

O „YouTube“ animacinių filmų kompiliacijos tikrai turės neigiamą poveikį vaikų pasakojimo įgūdžiams, ypač jei jos tampa dominuojančia pramogos forma. Nors šie vaizdo įrašai yra patogūs ir populiarūs, svarbu nepamiršti apie ilgalaikes pasekmes vaikams. 

Todėl skatinu visus tėvus skirti daugiau dėmesio veikloms, kurios padeda vaikams lavinti savo pasakojimo įgūdžius ir pasiruošti ateities iššūkiams.

Tikiu, kad turime mokyti vaikus kurti prasmingą turinį. Turime tiek daug gerų priemonių, bet dažnai už jų slepiasi ketinimas parduoti, pasipelnyti, pripratinti..

Reikia sąmoningos kartos, o ji juk auga mūsų namuose.