ŽEMĖLAPIS | KAS JIS?

Vaikams nėra lengva susieti tam tikrus abstrakčius dalykus, kaip, pavyzdžiui, žemėlapis. Jau gaublį kažkaip prisijaukinome (nors ir nesuvokiame jo visumos, apimties), bet kaip iš kamuolio atsirado plokščias vaizdas? Kam tai reikalinga?

Tad kartu pasvarstėme kodėl reikalingas žemėlapis. Tada pamaidojau vieną iš būdų parodyti kaip gaublys pavirto 2D žemėlapiu. Naudojome apelsiną. Gražiai vienodomis dalimis įpjovus ir nulupus apelsino žievelę, susideda plokščias vaizdas. Yra ir kitas variantas – su senu kamuoliu, jį perpjovus pusiau ir priplojus ant lygaus paviršiaus taip pat galima mėginti paaiškinti kaip gimsta plokščias vaizdas (Montessori mokyklose naudojamas šis būdas perteikti tokias apbstrakčias savokas kaip ,,pasaulio žemėlapis”).

Po įžangos ir žaidimų su gaubliu, kartu su sūnumi bandėme lieti akvarele savo žemėlapį, papildydami spalvotais pieštukais. Į ką atkreipiau dėmesį tai į centrinę klimato juostą, kuri karščiausia, į vandenyno ir sausumos spalvas, kaip atrodytų paplūdimys iš viršaus.

Kitas etapas buvo suteikti žemėlapiui prasmę. Kadangi magrinėjome paukščių migraciją, tai pamaudojau piešinį patikrinti kaip vaikai įsisavino žinias apie paukščių keliavomo trajektorijas. O tada jau tęsėme šį projektuką, pildydami piešinį gyvūnais. Naudojome įvairius štampukus, tada gyvūnėlius iškirpome ir užklijavome. Sūnus lavino rašymo įgūdžius.

Užsiėmimas vyko vakare, tai labai labai nuramino. Turbūt dar didesnis efektas būtų jeigu fone klausytume savo sukurtų gyvūnų garsų. Ot, nepagalvojau! 🙈

Įrašas apie paukščius: https://ugdymasirauklejimas.lt/home/pauksciai-migracija/)