RAUDONOS – MĖLYNOS LAZDOS | Montessori

Kaip visada, viskas prasideda nuo poreikio ir noro. Tada pasvarstai galimybes ir matai, kad namuose negali turėti visų pagalbinių priemonių, ypač Montessori. Tačiau ugdymas namuose leidžia sumažinti šiek tiek gamybos reikalavimus ir tam tikras priemones pasigaminti patiems.

Dar prieš keletą metų lankiausi draugės namuose Italijoje, šiai dienai ji ruošia tėvus, kurie nori užsiimti Montessori metodu namuose. Jos namai atrodė kaip rojus mano akims. Ir visai ne tame, kad viskas išdėliota kaip žurnaluose. (Beje, prieš šešis metus turėjau praktikos su “Elle decoration“ Londone, tai žinau kiek užtrunka „uždėti makiažą“ įprastiems namams, kad jie atrodytų patrauklūs pirkėjams.) Mano akims rojus buvo dėl realios, praktiškos ekspozicijos, dėl tos Montessori dvasios namuose. Visur viskas paruošta vaikams patiems tobulėti.

Draugė rodė ir pasakojo apie priemones ir kažkaip akis patraukė lazdos. Jos būna dviejų rūšių: tik raudonos ir raudonos su mėlynais dryžiais. Raudonos lazdos leidžia labiau pajausti skaičiaus esmę, lazdos ilgis parodo kiek 1 skiriasi nuo 5. Vaikams nėra lengva kelnoti 1 m lazdas, jas dėlioti ir lyginti kaip mums gali pasirodyti. Dryžuotos lazdos atlieką tą pačią funkciją, tik su jomis papildomai galima praktikuotis sudėties ir atimties veiksmus, iš ko sudaryti skaičiai ir pan.

Taigi, kai aš pagaliau pribrendau šiam metodui, supratau, kad mums reikia tų lazdų. Pirkti jas Montessori atstovaujančiose parduotuvėse kaina startuoja nuo 100eurir į viršų. Ar tikrai galiu tai sau leisti? Juk esmė tai metodas. Tai pasitarę su vyru nutarėme pasigaminti patys. Turėjome standartinių „bruselių“, perpjovėme jas per puse. Tada vyras supjaustė jas reikiamais ilgiais. Ilgiausia lazda yra 1 m (100cm), kiekvienas dryžis yra 10cm ilgio, tad lazdos kas 10 cm trumpėja. viso jų yra 10. (Reikėjo 5 metrų jau kvadratinių lazdelių).

Tada pieštuku susižymėjau ant pagaliukų kas 10 cm linijas, ruošiausi pradėti dažyti nuo raudonos, tad ties spalvų susikirtimo riba užklijavau lipnią juostelę (kur bus mėlyna). Naudojau akrilinius dažus. Kai nudažiau viską raudonai, dažai nudžiuvo, tada nuėmiau lipnia plėvelę, uždėjau dažymui skirtą lipnią plevelę ant raudonos dalies ir dažiau mėlynąją.

Ir štai turime lazdas. Montessori mokė vaikus mylėti savo priemones, dėl to jos ir privalėjo būti kokybiškos, malionios dirbti ir liesti. Šios lazdos nesigavo tokio lygaus paviršiaus ar patvarios kaip originalios, tačiau mokymuisi namuose tai prieinama alternatyva. Vaikai tikrai jas naudoja: matuoja ūgį, atstumus, stato labirintus… Kaip naudoti jas matematikoje, rašysime palaipsniui 🙂