AUGALINIS LYGIS

Tęsiant jau pradėtą temą apie gamtos lygius, bandome susipažinti su augalais, kaip sistemos dalimi. Šis tyrinèjimas apima keletą temų: ,,Vanduo ir gyvybė”, ,,Medžio sandara” ir ,,Lapų struktūra”.

Pirmiausia, kalbėjome kuo skiriasi negyvasis lygis nuo augalio. Vaikai nesunkiai įsijautė į akmens ir augalo vaidmenis (bandant pajausti kokie norai užplūsta). Kalbėjome, kad akmenys nori būti nejudinami, tvirti, o augalai jau nori vandens, saulès. Jie išskiria deguonį, yra aktyvesni. Svarbu buvo pabrèžti, kad koralai – viena iš gyvybės formų, kurios atrodo kaip akmenys, bet jau turi augalų požymių.

Neturime galimybės apsilankyti Amazonės džiunglėse ar apžiūrėti koralų rifus, tad naudojamės virtualia erdve.

Amazonės miškai (iki 6min tik) https://www.youtube.com/watch?v=iLQoAN085xo&feature=emb_logo

Dortugas Nacionalinis parkas https://artsandculture.withgoogle.com/en-us/national-parks-service/dry-tortugas/near-little-africa-tour

Mano tikslas, kad bent kažkiek viduje imtų aiškėti kiekvieno gamtos kūrinio esmė ir vaidmuo. Kartais tai įvyksta netikėtai, per žaidimą.

Reflektuodami bandėme aptarti klausimus:

  • Kuri iš šių aplankytų vietų patiko labiausiai? Kodėl?
  • Jeigu vyktum į vieną iš šių vietų, kokius 3 daiktus būtinai pasiimtum? Kas norėtum, kad vyktų su tavimi?

VANDUO IR GYVYBĖ

Žinome, kad būtent vandenyje atsirado pirmosios gyvybės užuomazgos. Su vaikais jau buvome skaitę M. Montessori Didžiąją pamoką ,,Gyvybès atsiradimas”, todėl nesustojome čia. Bet kas neskaitė, tikrai rekomenduoju papasakoti vaikams apie visą evoliuciją.

Sakoma, be vandens nebūtų gyvybės. Ar tikrai? Pradėjome eksperimentą kokią įtaką sėklų sudygimui turi vanduo.

5 avinžirnius padėjome į lėkštutę, įklotą sausa servetėle. 5 avinžirnius padėjome į lėkštutę, įklotą drėgna servetėle. Dabar reikės palaikyti drėgmę ir praktiškai pamatyti, kaip vanduo ,,pradeda” naują gyvenimo ciklą. Reikia laukti.

Sūnus labai panoro pabandyti pasodinti apelsino sėklą, negi uždrausi 🙂 net specialiai išgraviravo stiklinį indelį – ,,Gyvybės indas”.

Nors patys auginome įvairius augalų sodinikus iš sęklų, daržoves, bet, kai darai kažką, vedinas savo noro – tai procesas pasidaro neapsakomai įdomus. Kaip pasisodinti medį skaitėme knygoje ,,Pažink gamtą”. Labai turininga knyga.. ir čia reikia laukti.

Cirtiniukas sudygo, buvo daug laimės! Augam, augam ..

MEDŽIO SANDARA

Naudojomės Montessori užduočių knyga.

Prisipažinsiu, net man buvo naujiena, kas medyje yra kylančioji ir besileidžiančioji ašys. Gerai žinoti terminus, kurie ateityje apaugs naujais dalykais.

LAPŲ SANDARA

Susipažinome su lapo sandara.

Surinkome visą informaciją į savo gamtos dienoraštį. Jis dar toks formalus, bet po truputį supažindinu su naujomis galimybėmis.

Netikėtai gimė spalvotas kontūrų piešinys. Ant juodo popieriaus uždėjome medžio lapą, pastele apipiešėme kontūrus ir trynėme pirštais nuo lapo link popieriaus kraštų.

ANKSTESNI ĮRAŠAI APIE MEDŽIUS, LAPUS

MEDŽIŲ LAPAI – PUIKI MASKUOTĖ
MEDŽIAI | LAPAI
KAS YRA LAPAI?