Artėjant mokslo metų pabaigai, gyvename dvejose būsenose vienu metu: savotišku noru ,,atsipūsti” ir užbaigti išsikeltus planus ir duoti sau daugiau laisvės eksperimentuoti, kurianr naują mokymosi stilių. Ženkliai pasijuto sūnaus branda, kuri ir pastūmėjo pradėti galvoti: ,,O kaip mokysimės kitais metais?”. Na bet dabar apie mūsų balandį… 🙂
KALBA
Ypatingai dėmesio neskyrėme, mat, kažkaip viduje paliko daug lengviau, kad vaikas skaito ir rašo. Tad paskatinti naudoti naujuosius įgūdžius, iš bibliotekos parsinešėme knygelių. Nemaža kolekcija yra ,,Katinas Juodis” iš serijos ,,Aš jau skaitau”. Negaliu atsidžiaugti vaiko įgytu įrankiu, kuris atvėrė duris naujos kokybės komunikacija, juk tam ir yra sugalvota kalba!


Vis dar ieškome būdų kaip praturtinti savo žaidimus, kūrinius, pasakojimus. Šįkart naudojome muziką, kaip įkvėpimą, minčių stimuliatorių. Taip pat vaikai susipažino ir su pop-up technika (pačia paprasčiausia), kuri praturtino jų darbus netikėtumu, gyvumu ir nuotaikingumu.
ISTORIJŲ KŪRIMAS SU VAIKAIS | ĮKVĖPTI MUZIKOS
ISTORIJŲ KŪRIMAS SU VAIKAIS | LAIKO LIMITAS
PASAULIO PAŽINIMAS | EDUKACIJOS
Labai džiaugiamės, kad Šiauliuose atsiranda būrelis šeimų, kurios linkusios bendradarbiauti. Kartu susioganizavome kelias edukacijas, kurios praturtino mus.
EKSKURSIJA Į VALSTYBINĮ ŠIAULIŲ DRAMOS TEATRĄ
Vos įžengus į pastatą, labai maloniai nustebino priėmimas. Pasitiko aktorius Juozas Bindokas. Nėra žodžių apsakyti kaip jis apkerėjo mus visus, aprodė kiekvieną teatro kampelį. Jutosi kaip žmogs dega tuo, ką daro ir tai paliko didelį įspūdį vaikams. Ekskursijos metu susipažinome su pagrindinėmis teatro patalpomis (foje, sale, grimo kambariais, drabužine, dekoracijų gamybos patalpomis…). Viskas vyko improvizuotai, bet labai įtraukiančiais. Nejautėme jokio laiko limito spaudimo. Tikrai buvo verta apsilankyti. Nuo to karto vaikai namuose visai kitaip žaidžia teatrą…




ŠIAULIŲ ,,AUŠROS” MUZIEJAUS EDUKACIJA ,,MANO BATAI”
Edukacijos tikslas buvo supažindinti vaikus su batų kilmės istorija. Šiauliuose, Frenkelio dvaro viloje įkurtas muziejus pasakoja apie Frenkelio batų fabriką, odos perdirbimą, žydų bendruomenės gyvenimą. Tačiau į muzijeų teks užsukti kada kitąkart, nes edukacija orientuota į batus 🙂 Pirmiausia, sužinojome įdomus faktus, pavyzdžiui:
- Kad senais laikais batų nosies ilgis demonstravo žmogaus statusą visuomenėje. Tai ilgiausias karaliaus bato ilgis nosies ilgis siekė net 60 cm!
- Batus su kulniukais pirmieji sugalvojo vyrai, mat tai irgi nurodė kilmingumą.
- Pirmieji batai buvo gaminami iš kailio ir žolių, vėliau jau liepos žievės. atsirado ir klumpės, iš odos siūtos nagines.
Vaikai buvo supažindinti su bato dalimis (iškarpomis), kurpaliumi. Turėjo užduotis iš iškarpų suklijuoti batus. Vėliau piešė savo batus ir kūrė jiems reklamą.








Mes namuose panaudojome žinias, pasidalinome jomis su tėčiu 🙂 Atsitiktinai ir audio pasaką radome apie pasipūtusius batukus: https://www.lrt.lt/mediateka/irasas/2000213842/vakaro-pasaka-jonas-avyzius-batukai-smailanosiukai





Gal ir įdomu buvo susipažinti su savo batais, tačiau labai nuvylė pats personalas. Dauguma dalyvių pajutome, jog nesame labai laukiami, iš kai kurių darbuotojų trūko šiltesnio bendravimo su vaikais, kad truputį sukūrė keistą įtampą ore.
SVEIKA GYVENSENA | EMOCIJOS | ŽMOGUS
Nežinau ar metams einant į pabaigą ar augant vaikams, bet namai pradėjo darytis per ankšti 🙂 Tad pastiprinome pajėgas ties tarpusavio santykiais, vienas kito suvokimu, pateisinimu arba nepateisinimu. Pirmasis pratimas buvo apie problemų sprendimo techniką. Vis iškilus bėdai taikome dar ir dabar, vaikai kažkaip įjungia protą, o man – garsi analizė padeda suvokti problemos šaknį.
1 – 2 – 3 PROBLEMŲ SPRENDIMO TECHNIKA
Labai svarbus momentas – kito pasaulis kitoks nei mano. Net ir man sunku tai suprasti, tad kartu atlikome pratimą bent trumpamt atkreipti dėmesį į tai, kokie mes skirtingi.
MŪSŲ VIDINIAI PASAULIAI
Žinoma, kaip tobulėti ,,apienant” mūsų kasdienes palydoves – emocijas. Šįkart įkvėpti ekskursijos teatre bandėme suvaidinti įvairius scenarijus, įsikūnijant į tam tikras emocijas, Smagu 🙂
VAIDINAME EMOCIJAS
Dažnai kyla įtampa, kai mes negerbia vienas kito asmeninės erdvės. O kaip apie tai paaiškinti vaikui? Žodžiais neįmanoma, o va patiems pajutus kaip mažai vietos pelės urvelyje – asmeninės erdvės suvokimas pasikeitė:
ASMENINĖ ERDVĖ
KŪRYBA | MENAS
Šį mėnesį kažkaip pasijuto laiko, skirto kūrybai, trūkumas. Iš kitos pusės, gera, kad pavyko į savo kasdienybę įtraukti nemažai vaidybinių elementų, kurių nepavyko aprašyti ar užfiksuoti. Vienas ryškiausių ir vaikams patikusių veiklų buvo gyvūno, kaip personažo, vaidinimas. Teko paplušėti, kol vaikai suprato, kodėl mes gyvūnus sužmoginame. apie tai:
PABŪTI GYVŪNO KAILYJE | TEATRAS
Labai daug kur naudojame Montessori metalinius intarpus kaip trafaretus. Tad jie šiek tiek pabodo ir sugalvojome pasigaminti naujus, kuriais kūrėme miestą.
TRAFARETAI
Sūnus daug piešia, tad pasiūliau pamėginti įsikelti savo piešinį į kompiuterį. Turbūt lengva įsivaizduoti kiek laimės jam buvo. Mokėmės spalvinti savo pačių pieštus ir skenuotus piešinius:
SKAITMENINIS MENAS
Sūnus aptiko mano piešimo pieštukus, vis bandė skirtingus kietumus, minkštumus (kaip piešia, kuo skiriasi ir pan.), tad vieną iš veiklų pasiūliau:
PRATĘSK NUOTRAUKĄ
Tai šįkart tiek 🙂