Remiantis Montessori
Paruošiame įvairių dydžių, formų sagas, kad būtų po kelias vienodas. Padedame ant kilimėlio, greta paruošiame indelius rūšiuoti. Originali versija turi medinę dėžutę su skyreliais. Mes neturėjome, tad nudojome keramikinius mažus puodelius.
Vaikas pratimo metu lygina sagas tarpusavyje, jas grupuodamas. Tai skatina atkreipti dėmesį į detales, kas pravers rašant raides. Galima pridėti paaiškinimų, kad saga išgaubta, apvali ir pan.. Galima sagas apvesti pieštukku ant popieriaus lapo pagal dydį, paprašyti nuspalvinti. Dukra pati sugalvojo, kad dėlios ant grandinėlės rūšioudama pagal dydį.
Visi Montessori pratimai atliekami pirma parodant pačiam kaip daroma, konkrečiai, kalbant tik tai, kas svarbu (nesupainioti vaiko ilgomis kalbomis). Tada priemonės sutvarkomos ir pasiūloma vaikui pačiam nuspręsti – nori jis atlikti pratimą, ar ne. Kitą kartą jau vaikui nebereikės rodyti kaip tai daroma, jis jau kartą matė. Jo tikslas – pačiam treniruotis, patikrinti ir pan. Suaugęs žmogus greta stebi kaip vaikui sekasi, galbūt reikia paglbos, tačiau visas mokymosi procesas atliekamas pačio vaiko, kada jis pats to norės.