MOKOMĖS MĄSTYTI KŪRYBIŠKAI | BAUBAS

(Remiantis knyga “Teaching art to young children 4-9” Rob Barnes)

Įkvėpti knygos, bandome patikrinti kaip veikia knygoje pateiktas temos išsikėlimo ir vystymo strategija (schema).

Dukrai prasidėjo baimių periodas. Viena ryškiausių – tamsa. Niekada negąsdinome baubu vaikams, bet pasirodo panašus vaizdinys gimsta jų galvose natūraliai, sukeldami įvairias reakcijas.

Taigi, nesipriešinu tam, kas atsiskleidžia, o bandau padėti visiems susigaudyti 🙂 brolis sesei parūpino knygą iš bibliotekos ,,Ei, tai mano BAUBAS”. Čia prasidėjo pokalbiai ir idėja temai.

Pagrindinė tema ,,BAUBAS”, tada išsikėliau potemes. Ir piešimo metu bandžiau kartu atsakyti į klausimus. Pirmiausia knygelę skaitėm, keletą dienų kalbėjome kodėl žmogus bijo tamsos, tada pasidalinome kokios detalės baubą padaro baisų (tamsoje daiktų šešėliai tikrai gali ,,virsti” į kažką su didelėm akim, rankom ir pan.). Tada dukros paprašiau nupiešti jos ,,matomą” baubą.

Tada pakalusiau: ,,O kas padarytų tavo baubą tau nebaisų?”. Ji papildė.

Baubo portretas kabo kambaryje, vaikai vis apie jį pakalba. Prideda detalių. O aš džiaugiuosi kartu praeitu kūrybiniu procesu, kuris skatina mąstyti ne šablonais, ne matytų knygų iliustracijų kopijomis, o unikaliu, tik vaikui būdingu būdu. Nuostabi pradžia!